اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با انتشار گزارشی جدید

جمعی از کارشناسان نظامی و امنیتی آمریکا درباره تبعات حمله به ایران هشدار دادند

خبرگزاری فارس: جمعی از کارشناسان نظامی و مقامات اسبق آمریکایی در گزارشی دورنمای تبعات حمله به ایران را ترسیم کرده و تصریح کردند هزینه‌های چنین حمله‌ای برای آمریکا سنگین خواهد بود.

جمعی از کارشناسان نظامی و امنیتی آمریکا درباره تبعات حمله به ایران هشدار دادند

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد گزارش جدیدی از کارشناسان نظامی نشان می‌دهد حمله آمریکا به ایران جنگی تمام عیار را در خاورمیانه راه‌اندازی خواهد کرد.

آسوشیتدپرس نوشت ارزیابی‌های جدید از سود و زیان‌های جنگ آمریکا با ایران نشان می‌دهد ایران می‌تواند به طور مستقیم و با استفاده از عوامل نیابتی‌اش به گونه‌ای به این حملات پاسخ دهد که جنگی تمام عیار در خاورمیانه آغاز شود.

در این ارزیابی جدید همچنین اشاره شده است که ادامه حمله‌های نظامی آمریکا شاید بتواند مهمترین تأسیسات هسته‌ای ایران را از بین ببرد و به نیروهای نظامی این کشور آسیب وارد کند اما نخواهد توانست برنامه هسته‌ای این کشور را نابود کند.

ژنرال «فرانک کیرنی» معاون اسبق فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا که نام وی در فهرست همکاران تدوین این گزارش دیده می‌شود درباره از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران با حمله نظامی گفت: «توان ذهنی را نمی‌توان نابود کرد».

این گزارش که مقامات اسبق دولت آمریکا، متخصصان امنیت ملّی و افسران بازنشسته ارتش آن را تدوین کرده‌اند، امروز، پنجشنبه منتشر خواهد شد.

گزارش مذکور که نسخه‌ای از آن پیش از انتشار در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته است تصریح می‌کند آمریکا برای اینکه بتواند برنامه هسته‌ای ایران را کاملاً متوقف کند باید دست به انجام عملیات نظامی‌ای بزند که مستلزم اشغال زمینی ایران بوده و هزینه آن از مجموع جنگ افغانستان و عراق بیشتر است.

آسوشیتدپرس نوشت: «استدلالی که به کرات شنیده‌ایم این است که حمله به ایران، برداشت‌های اسلام‌ستیزی آمریکا را تقویت خواهد کرد ـ برداشتی که با جنگ عراق و افغانستان به سرکردگی آمریکا ارتباط دارد و با قطعاتی از فیلمی اسلام‌ستیز که به کشته شدن یک سفیر آمریکا در لیبی انجامید، تقویت شد».

ژنرال «گرگوری نیوبولد»، فرمانده اسبق عملیات ستاد مشترک آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: «برنامه‌ریزان و تحلیلگران باید این نکته را در نظر بگیرند که شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که پس از فیلمی ناشناخته رخ داد تنها بخشی از آن چیزی است که می‌تواند پس از حمله اسرائیل یا آمریکا به ایران اتفاق بیفتد».

ژنرال گرگوری نیوبولد نیز در نوشتن این گزارش همکاری داشته است.

به نوشته آسوشیتدپرس این گزارش با همکاری بیش از 30 دیپلمات، افسران بازنشسته ارتش و مقامات نظامی نوشته شده است و هدف اصلی آن روشن کردن تبعات استفاده از نیروی نظامی علیه ایران است.

این خبرگزاری در پایان به اسامی برخی از مقامات نظامی که در نوشتن گزارش مذکور همکاری داشته اشاره کرده است. «برنت اسکاوکرافت»، مشاور امنیت ملّی جورج بوش، «ریچارد آرمیتیج» معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا، «سم نان» و «چاک هیگل» سناتورهای اسبق آمریکا و «ویلیام فالون» ژنرال اسبق نیروی دریایی آمریکا از جمله مقاماتی بوده‌اند که در نوشتن گزارش مذکور همکاری کرده‌اند.

انتهای پیام/د.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول