اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزارت خارجه پاکستان انتشار فیلم موهن آمریکایی را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ساخت و پخش فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، این اقدام را باعث ایجاد نفرت، اختلاف و دشمنی بین مذاهب دانست.

وزارت خارجه پاکستان انتشار فیلم موهن آمریکایی را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در این بیانیه که از سوی دفتر وزیر امور خارجه پاکستان منتشر شد، آمده است: دولت پاکستان انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) در آمریکا و توهین به شخصیت والا و بزرگ ایشان را به شدت محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است که این فیلم باعث تحریک تنفر مردم و خدشه‌دار شدن احساسات آن‌ها شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین انتشار این فیلم موهن، هم‌زمان با سالروز حادثه 11 سپتامبر را موجب ایجاد اختلاف، نفرت و دشمنی بین مذاهب مختلف دانسته است.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر مردم مسلمان پاکستان، مسلمانان سراسر جهان نیز از این موضوع خشمگین شده و احساسات آن‌ها جریحه‌دار شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه این بیانیه اعلام کرده است که پاکستان از اتحاد بین مذاهب حمایت کرده و معتقد است که باید با هر اقدامی که موجب افراط‌گرایی و اختلاف بین مذاهب می‌شود، مقابله کرد.

در پایان این بیانیه نیز قتل سفیر آمریکا در لیبی از سوی وزارت امور خارجه پاکستان محکوم شده است.

انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) باعث ایجاد موج گسترده‌ای از تظاهرات در میان ملل مسلمان جهان و منطقه از جمله افغانستان و پاکستان شده و مقامات این کشورها را به واکنش علیه این اقدام واداشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول