اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی روی داد

اعزام تفنگداران دریایی برای حفاظت از سفارت آمریکا در لیبی

خبرگزاری فارس: در پی کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی، واشنگتن اقدام به اعزام ۵۰ تفنگدار دریایی به لیبی برای حفاظت از سفارت آمریکا در این کشور کرد.

اعزام تفنگداران دریایی برای حفاظت از سفارت آمریکا در لیبی

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه خبر داد آمریکا برای حفاظت از سفارت خود در لیبی تیپی از تفنگداران دریایی را به این کشور اعزام کرده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که سفیر آمریکا و سه کارمند دیگر سفارت در حمله دیشب به کنسولگری آمریکا در بنغازی کشته شدند.

در حالی که برخی مقامات لیبیایی در گفت‌وگو با شبکه خبری بی بی سی از کشته شدن سفیر آمریکا در حمله راکتی خبر داده بودند، شبکه العربیه مرگ وی را بر اثر خفگی ناشی از آتش سوزی ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی اعلام کرد.

مردم خشمگین شهر بنغازی دیشب در اعتراض به فیلم سینمایی موهن آمریکایی که به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توهین کرده بود به کنسولگری آمریکا حمله کردند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تأیید کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی، خواستار تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه‌های آمریکا در کل جهان شد.

تظاهرات کنندگان خشمگین مصری نیز که دیشب به اهانت به پیامبر اسلام(ص) در یکی از فیلم‌های آمریکایی معترض بودند، پرچم سفارت آمریکا در قاهره را پایین کشیده و پرچم «لا اله الا الله» را بر فراز آن برافراشتند.

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول