اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفار‌هرندی: ـ 2

مسئولان اقتصادی برای علاج مشکلات اخیر اقدام کنند

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نوسانات ارزی اخیر و مشکلات اقتصادی گفت: مسئولان اقتصادی کشور باید وارد کار شده و برای علاج این موضوع اقدام کنند.

مسئولان اقتصادی برای علاج مشکلات اخیر اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد‌حسین صفار‌هرندی در ادامه سخنانش در دومین نشست تخصصی آموزشی معاونان و مدیران کل روحانی سازمان اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که در محل سالن اجتماعات هتل مشهد برگزار شد با اشاره به ابعاد گسترده تحریم‌های اخیر علیه کشور اظهار داشت: به واقع مواجهه ما با تحریم مواجه‌ایی خردمندانه، مردانه و بسیار سنجیده‌ بود و به واقع توانستیم آسیب این تحریم‌های گسترده را کاهش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته باید توجه داشت چیزی که دشمن به آن دل بسته بود، این بود که وقتی شعله تحریم‌ها را گسترده می‌کند بعضی از انسان‌های ضعیف‌النفس و کم طاقت واکنش‌هایی امیدوار‌کننده به دشمن نشان دهند البته عده‌ایی واکنش آنها و جنس رفتارشان از نوع کم طاقت‌آوردن بود و عده‌ای هم واکنش آنها و جنس رفتارشان از نوع تلافی کردن دعواهای گذشته است.

وی افزود: این بدان معناست که این را مستمسکی قرار می‌دهند برای اینکه بگویند که دولت نمی‌تواند کاری انجام دهد و کشور را به بن‌بست کشانده‌اند و اینها حرف‌هایی است که در سال‌های اخیر زده شده و برای خراب‌کردن اوضاع داخل هیاهوهایی را راه می‌اندازند. در واقع اینها همان رقیبان دولتمردان کنونی در طول 6 یا 7 سال گذشته هستند و یا به تعبیر دیگر کسانی بوده که خود را رقیب این نحوه نگرش به حکومت از بعد از انتخابات شورا در سال 81 و یا همان جریان اصولگرایی می‌دانند.

صفارهرندی با اشاره به حاکمیت جریان اصولگرایی در کشور خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی در واقع از پس از انتخابات شورا در سال 81 در کشور حاکم شد و شاهدیم در طول 10 سال اداره کشور بر مبنای موازین اصولگرایانه قرار داده شده است و البته این متعلق به کسی نبوده و سرمایه شخصی نیست بلکه فرایندی تاریخی متأثر از یکسری اتفاق‌ها است.

وی تصریح کرد: می‌توان ریشه‌های آن را در رهنمودهای از اوایل دهه هفتاد مقام معظم رهبری در مقابل تبعیض و ناروایی‌ها، فساد‌ها، برافراشتن پرچم عدالت و مقابله با تجدید نظر‌طلبی استواری بر آراء پیشین انقلاب و افتخار کردن بر عزت انقلابی عنوان کرد که اینها را رهبر معظم انقلاب از همان سال‌های 71 و 72 مطرح کردند چرا که از همان زمان نشانه‌های تزلزل در برابر غرب از سوی برخی از سیاسیون آشکار شد و بنابر این حضرت آقا این علم را بر دست گرفته و مردانه ایستادگی کردند؛ تا ایشان یاران خود را جمع کنند ما بارها به زمین خوردیم و بلند ‌شدیم و افت و خیز‌هایی داشتیم در سال 76 نیز انقلاب با سونامی بزرگی مواجه شد و سال‌ها بعد نیز بر انقلاب لحظاتی گذشت که به قول کشتی‌گیران مانند رفتن روی پل بود و در واقع انقلاب داشت روی پل می‌رفت و عنقریب بود که کمر آن با خاک آشنا شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته آن بضاعتی که در همپایی انقلابیون و وفاداران به خط ولایت با رهنمون‌های رهبری به وجود آمد پس از آن جریانات سبب شد که اندیشه اصولگرایی به صورت تدوین شده به روی کار بیاید و حال آن مجلسی اصولگرایی، شورایی اصولگرایی و در نهایت نیز دولت اصولگرا بود و بنابراین باید این عقبه و سابقه را سرمایه‌‌هایی تأثیرگذار در به هم ریختن آرایش دشمن دانست.

وی با اشاره به مطرح شدن مسئله هولوکاست گفت: اینکه در جایگاه مدعی ظاهر‌شدیم بسیار کار بزرگی بود تا قبل از آن ما به دنیا جواب می‌دادیم ولی پس از آن ما در مقام پرسش‌گر ظاهر شدیم و یکی از آثار این روحیه‌ایی که توانست از این طریق به ملت‌های مختلف القاء شود همان بیداری اسلامی است و یکی از پس‌لرزه‌های آن اتفاقات خجسته 10 سال گذشته بیداری اسلامی است که در منطقه شمال آفریقا و منطقه ما و برخی دیگر از نقاط جهان به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: اگر از زبان همین کسانی که آفریننده این اتفاقات بزرگ بوده‌اند نشانه‌ایی از عقب‌نشینی دیده شود آیا این چیزی نیست که دشمن آن را می‌خواهد. چرا که باید توجه داشت آنها می‌گویند که تحریم شاید بتواند این انقلابیون استوار سابق را به نوعی به عقب‌نشینی وادار کند و فشار تحریم و تهدید و نگرانی از ایجاد و آشوب در نهایت از زبان کسی که تا به حال از او توقع کوتاه‌آمدن و عقب‌نشینی نداشتن بود منجر به این شود که دشمن احساس کند تحریم‌ها بی‌اثر نبوده است.

وی افزود: آنجاست که می‌فهمید وقتی کسی از بزرگان کشور بیداری اسلامی را انکار می‌کند معنای آن برای آنان چه می‌شود و وقتی که این بزرگ اتفاقات منطقه را تحریف به ضد آن می‌کند و این در حالی است که بسیاری از صاحب‌نظران و در رأس آنها مقام معظم رهبری می‌گویند که در جبین این انقلاب‌ها ما دوره خجسته بازخیزش اسلام و انقلاب اسلامی را می‌بینیم این در حالی است که از طرفی تفسیر برخی از چهره‌های انقلابی که تا دیروز نیز در خط مقدم این جبهه حاضر بودند را شاهدیم که می‌گویند این چیزها را خود آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسانات ارزی اخیر در کشور اظهار داشت: برخی می‌گویند این نوسانات اخیر عارضه شرایط طبیعی موجود است در حالی که باید گفت این چگونه عارضه طبیعی است که وقتی مسئولان اقتصادی صحبت می‌کنند قیمت کاهش پیدا می‌کند و این مسئولان می‌توانند مدیریت می‌کنند پس اگر محصول شرایط طبیعی است چگونه با حرف زدن‌ها و وعده‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: در سه هفته اخیر به بازار ارز تزریق نشد در حالی که با وعده مسئولان اقتصادی کشور یک مرتبه 300 تومان قیمت دلار کاهش می‌یابد. بنابر این باید گفت که دشمن با اعمال فشار به دنبال آشوب و به هم ریختگی است و ما نباید به او در رسیدن به اهدافش کمک کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مسئولان اقتصادی در این راستا باید وارد کار شده و برای علاج این موضوع اقدام کنند چرا که سکوت مسئولان اقتصادی و عدم اقدام آنها در نظر مردم زیر سؤال است و البته این ربطی به تحریم‌ها ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابر این آن تدابیر 5 گانه دشمن علیه جمهوری اسلامی در شرایط عادی هیچ یک به تنهایی کارآمدی و اثری ندارد و این را تجربه‌های گذشته انقلاب و اقتدار امروزی انقلاب ثابت کرده است در حالی که اگر یکی از این تدابیر برای دیگری زمینه‌سازی کند و بستر‌ساز شود در آنجا نشان داده که ما آسیب‌پذیر هستیم و در این راستا باید آسیب‌پذیری خود را در آنجا حل کنیم.

صفار‌هرندی تاکید کرد: ما باید کسانی را در رأس مدیریت‌های خود قرار دهیم که با تشر دشمن جا نزده و عقب‌نشینی نکنند و کم نیاورند.

وی افزود: وجود عناصری که وقتی شعله‌های خشم دشمن برافروخته می‌شود احساس ذلت و ترس در آنها شکل نگرفته و تسلیم نمی‌شوند برای کشور سرمایه است.

وی افزود: بنابر این در آستانه انتخابات نیز باید به سمت چنین عناصری برویم چرا که اینها پایبند به انقلاب بوده و بر مواضع انقلابی ایستادگی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: دشمن امروز مردم را به این سمت ترغیب می‌کند که اگر خواستار آرامش هستند و می‌خواهند که دیگر تحریمی نباشد به چنین افرادی که پیش از تحریم‌ها در مقابل غرب تسلیم شدند و سرتسلیم فرود آوردند را انتخاب کنند چرا که به تعبیر خودشان اینها نوع سخن گفتن با غرب را بهتر بلد هستند. حال این یک تفکر است و از طرفی تفکر دیگر اندیشه امام (ره) و مقام معظم رهبری است که می‌گویند وقتی شما یک قدم عقب‌نشینی می‌کنید اشتهای آنها بیشتر شده در حالی که وقتی در مقابل آنها می‌ایستید جا می‌زنند.

صفار‌هرندی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما با ایستادگی برسر مواضع انقلابی خود می‌توانیم شاهد رونق و پیشرفت باشیم چرا که تجربه نشان داده راه مقابله با تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان عقب‌نشینی نیست. بلکه باید بر مواضع انقلابی خود و اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب محکم‌تر بایستیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول