اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا:

واکنش سفارت آمریکا در قاهره در قبال تظاهرات مصری‌ها «غیرقابل قبول» است

خبرگزاری فارس: مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بیانیه سفارت این کشور در قاهره در واکنش به حملات مصری ها را غیر قابل قبول و عجیب توصیف کرد و گفت سفارت به جای انتقاد از دولت مصر، از فیلم توهین به پیامبر اسلام انتقاد کرده است.

واکنش سفارت آمریکا در قاهره در قبال تظاهرات مصری‌ها «غیرقابل قبول» است

به گزارش فارس به نقل از وب سایت خبری «دیلی کالر»، «الیوت آبرامز» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و «بری روبین» محقق مشهور خاورمیانه، در اظهاراتی جداگانه واکنش سفارت آمریکا در قاهره به حملات روز گذشته (سه شنبه) مردم مصر در واکنش به توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را مورد انتقاد قرار دادند.

 

بر اساس این خبر، آبرامز که در زمان ریاست «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا نقش مشاور داشت و یکی از اعضای ارشد مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی است، در مصاحبه با «دیلی کالر» اعلام کرد که از دیدگاه او این بیانیه سفارت آمریکا در قاهره «عجیب غریب و غیر قابل قبول» است.

این مقام آمریکایی در قالب ایمیلی مدعی شده است که این سفارت به جای اعلام اعتراض، با بیانیه ای پاسخ داده است که هیچ اشاره ای به ناکامی دولت مصر در حفاظت از مردم و اموال ما نکرده و در عوض از کسانی انتقاد کرده است که مطالب بی ارزشی درباره اسلام می گویند، آن هم در شرایطی که مصر امروزه غیر مسلمان و به طور خاص مسیحی است؛‌ بنابراین، از دید من بیانیه سفارت به صورت غیر منتظره درباره 11 سپتامبر بود و این عجیب و غیر قابل قبول است.

«بری روبین» محقق مشهور خاورمیانه نیز تحقیقات جهانی را در امور بین المللی اسرائیل مدیریت می کند، بیانیه سفارت آمریکا در قاهره را «گیج کننده» توصیف و در قالب ایمیلی اعلام کرده است: پاسخ به حمله به سفارت آمریکا توسط چندین گروه انقلابی و اسلامی، معذرت خواهی به خاطر آسیب رساندن به احساسات مسلمانان است!

 

 

روبین مدعی شده است: با این حال، مشکل، تولید فیلم های مبهمی که هیچ آمریکایی چیزی درباره آنها نمی داند، نیست بلکه مسئله مربوط به مشکل سیاسی جهادگران، سلفی ها و اخوان المسلمونی است که می خواهند منافع آمریکا در منطقه را نابود کنند.

این محقق در ادامه اینطور ادعا کرده است: به نظر می رسد که دولت توجهی ندارد که رسانه ها و نهادهای جدید نظام مصر با وجود تمام کارهای خوبی که اوباما برای آنها انجام می دهد،‌ در حال ترویج انگیزه های ضد آمریکایی هستند و تمام این ها در سالگرد 11 سپتامبر اتفاق می افتد.

روبین در ادامه با طرح این سوال که چرا دولت مصر عملکرد بهتری در حفاظت از سفارت آمریکا عملی نکرد، گفت که اول از همه سفارت باید به خاطر عدم وجود حفاظت پلیس اعتراض می کرد؛‌ روبین مدعی شد که این تظاهرات از قبل برنامه ریزی شده بود.

انتقادات آبرامز و روبین از واکنش سفارت آمریکا به تظاهرات در مصر در حالی گزارش می شود که دولت اوباما اواخر روز گذشته بیانیه سفارت این کشور در قاهره را انکار و اعلام کرد که این بیانیه توسط واشنگتن تائید نشده و منعکس کننده دیدگاه های دولت آمریکا نیست.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول