اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیانیه کاخ سفید در خصوص لغو دیدار «نتانیاهو» و «اوباما» در آمریکا

خبرگزاری فارس: کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص انتشار گزارش‌هایی در خصوص لغو دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که هیچ درخواستی از سوی رژیم صهیونیستی برای دیدار با «باراک اوباما» مطرح و هیچ درخواستی رد نشده است.

بیانیه کاخ سفید در خصوص لغو دیدار «نتانیاهو» و «اوباما» در آمریکا

به گزارش فارس به نقل از شبکه «سی ان ان»، کاخ سفید در بیانیه‌ای به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آنکه «بنیامین نتانیاهو» در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که قرار است ماه جاری میلادی برگزار شود، با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص مسئله ایران بحث و گفت‌وگو می‌کند، گفت: برخلاف گزارش‌های منتشر شده در مطبوعات، نه درخواستی برای دیدار نتانیاهو با اوباما مطرح شده است و نه درخواستی برای این دیدار رد شده است.

بیانیه یک پاراگرافی کاخ سفید که به گفت‌وگوی اوباما و نتانیاهو بعنوان بخشی از مشورت‌های آنها اشاره کرده بود، درست یک روز پس از انتشار گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از آن بود کاخ سفید درخواست نتانیاهو برای دیدار با اوباما در ماه جاری برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده است.

سی ان ان به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرده بود به اسرائیل ابلاغ شده است برنامه اوباما طوری است که اجازه برگزاری نشست با بنیامین نتانیاهو در واشنگتن را نمی‌دهد.

اخیرا اختلافات میان نتانیاهو و آمریکا در خصوص مسئله هسته‌ای ایران شدت گرفته است زیرا مقامات رژیم صهیونیستی به آمریکا  فشار وارد کرده‌اند تا برای برنامه هسته‌ای ایران «خطوط قرمز» معین کند اما مقامات آمریکایی تأکید دارند هیچ خط قرمزی برای ایران تعیین نکرده‌اند و در تلاش هستند تا دیپلماسی و اعمال فشار بیشتر به ایران، برنامه هسته‌ای تهران را متوقف کند.

دولتهای غربی به سرکردگی آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را در راستای تولید بمب اتمی می‌دانند، این در حالی است که ایران ضمن رد این ادعا بر حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید می‌ورزد.

انتهای پیام/ف.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول