اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سال تحصیلی جدید

200 دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه باقرالعلوم پذیرش شدند

خبرگزاری فارس: مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم از پذیرش 200 دانشجوی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

200 دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه باقرالعلوم پذیرش شدند

محمد سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در دانشگاه باقرالعلوم اظهار کرد: در این دانشگاه 10 رشته کارشناسی ارشد به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم از طریق کنکور سراسری پذیرش شده‌اند اما طلابی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند از طریق کنکور اختصاصی پذیرش می‌شوند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه این کنکور اختصاصی در اردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شده است گفت: افراد برگزیده پس از پذیرفته شدن در مصاحبه مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه شده‌اند.

وی با اشاره به تفکیک جنسیتی در این دانشگاه خاطر نشان کرد: برای هر یک از این 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 20 دانشجوی دختر و پسر پذیرش شده است.

به گفته سهرابی رشته‌های علوم سیاسی، تاریخ اسلام، تاریخ ایران اسلامی، تبلیغ و ارتباطات، فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه دین، اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه علوم اجتماعی، مدرسی معارف اسلامی با دو گرایش مبانی نظری اسلام و اخلاق اسلامی مجموعه رشته‌هایی هستند که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شوند.

وی ادامه داد: از میان این 10 رشته، تاریخ ایران اسلامی رشته جدیدی است که در راستای گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به پذیرش این دانشگاه در مقطع دکترا عنوان کرد: در این مقطع دانشگاه باقرالعلوم در پنج رشته دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: در مقطع دکترا رشته‌های علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات، فلسفه و کلام اسلامی، مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق و تاریخ و تمدن اسلامی و سیاست‌گذاری فرهنگی در اسلام رشته‌هایی است که در دانشگاه باقرالعلوم تدریس می‌شود.

سهرابی ابراز داشت: تعداد دانشجویان رشته‌های مختلف دکترا در دانشگاه باقرالعلوم حداکثر هفت نفر است و در مجموع حداکثر 35 دانشجوی دکترا در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول