اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توطئه جدید غربی ها علیه کشورمان

اسوشیتدپرس: آمریکا و اسرائیل اطلاعات جدیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران در اختیار آژانس قرار دادند

خبرگزاری فارس: منابع غربی در سناریویی تکراری مدعی شدند سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و حداقل دو کشور غربی دیگر، اطلاعات جدیدی را علیه برنامه هسته‌ای ایران تدوین کرده و در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دادند.

اسوشیتدپرس: آمریکا و اسرائیل اطلاعات جدیدی علیه برنامه هسته‌ای ایران در اختیار آژانس قرار دادند

به گزارش فارس، اسوشیتدپرس به نقل از برخی دیپلمات‌ها از وین ادعا کرده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعاتی را دریافت کرده که نشان می‌دهند ایران با پیشرفته‌تر کردن کار خود در زمینه محاسبه توان تخریبی کلاهک‌های هسته‌ای، به قابلیت تولید سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.

بنابراین گزارش و همان‌گونه که انتظار آن می‌رفت، منبع تامین اطلاعات مزبور برای آژانس، ایالات متحده، اسرائیل و حداقل دو کشور غربی دیگر هستند که ادعا می‌کنند ایران ظرف سه سال گذشته به این توانایی دست یافته است.

ادعا درخصوص زمان دست‌یابی ایران به این توانایی از این جهت مهم است که قصد دارد نشان دهد ایران در سال‌های اخیر به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای دست زده است.

اطلاعات ادعایی مزبور، متضمن این ادعا هستند که ایران برای انجام این کار، دست به مدل‌سازی رایانه‌ای زده است که باید با تست‌های فیزیکی اجزای تشکیل دهنده یک سلاح هسته‌ای همراه باشد. این ادعا دقیقا در راستای ادعاهای دیگر آژانس طراحی شده که ایران را به دنبال کردن برنامه هسته‌ای نظامی در عرصه‌های مختلف متهم می‌کند. 

این نوع آزمایش‌ها عموما با هدف ارزیابی میزان قدرت انفجاری مواد هسته‌ای در کلاهک‌های هسته‌ای به کار می‌روند و زنجیره اتفاقات پس از یک انفجار هسته‌ای را نشان می دهند.

این‌گونه گزارش‌های مشکوک که با اهداف سیاسی مشخص در اختیار آژانس قرار می‌گیرند، فرصت مناسبی را برای جناح‌های تندرو در رژیم صهیونیستی فراهم می‌آورند تا به ادبیات تند خود علیه ایران، دامن بزنند.

ایران هرگونه تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده و اعلام کرده است که تردیدهای به وجود آمده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، ناشی از اطلاعات جعلی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی، صهیونیستی و ... است. ایران همچنین خواستار خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای است.

تردیدی نیست که اطلاعات جدیدی که در اختیار آژانس قرار گرفته‌اند، بخشی دیگر از سناریوی سازمان‌های اطلاعاتی غربی برای نظامی جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران هستند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول