اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه پنج‌شنبه به قاهره می‌رود/ دیدار با نخست‌وزیر و مسئولان ارشد مصر

خبرگزاری فارس: برخی منابع آگاه مصری گزارش دادند که نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین پنج‌شنبه این هفته به قاهره می‌رود.

هنیه پنج‌شنبه به قاهره می‌رود/ دیدار با نخست‌وزیر و مسئولان ارشد مصر

به گزارش فارس، روزنامه سعودی«الحیات» به نقل از برخی منابع آگاه مصری نوشت که «اسماعیل هنیه» پنج‌شنبه به قاهره می‌رود و روز جمعه با «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر و چند تن از مسئولان ارشد مصر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این روزنامه نوشت که هنیه در دیدار با مسئولان مصری درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرز مصر و فلسطین، فعالیت گذرگاه رفح و مرتبط کردن فلسطین به پروژه خط برق هفت کشور اعم از مصر، لیبی، سوریه، اردن، لبنان، عراق و ترکیه به منظور حل بحران نوار غزه، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

الحیات همچنین نوشت که رایزنی‌هایی در قاهره بین مسئولان دستگاه اطلاعات مصر و رهبران حماس صورت گرفته و آنها به توافقاتی در مورد پرونده امنیتی دست یافته‌اند که از جمله آن افتتاح دفتر حماس در قاهره است.

این در حالی است که «صلاح البردویل» از رهبران حماس اخبار مربوط به افتتاح دفتر حماس در قاهره را رد و تاکید کرد که حماس تا کنون هیچ دفتر و مقر در قاهره ندارد.

در همین راستا «ایهاب غصین» سخنگوی رسمی وزارت کشور دولت منتخب فلسطین در غزه  دیروز گفت: کمیته امنیتی که از طرف فلسطینی تشکیل شده بود با مسئولان امنیتی مصر دیدار کرد و دو کمیته درباره پرونده‌های زیادی در خصوص مسائل امنیتی مشترک گفت‌وگو کردند.

وی افزود که از جمله توافقات صورت گرفته مربوط به پرونده امنیتی و گذرگاه رفح است و دولت فلسطین در غزه وعده‌هایی از مرسی برای اعطای تسهیلات در گذرگاه رفح دریافت کرده است و ما منتظر عملی شدن این وعده‌ها هستیم.

الغصین درباره طرف مامور هماهنگی امنیتی با مصر نیز اظهار داشت که وزارت کشور تنها طرفی است که از طرف دولت مامور انجام این کار است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول