اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) صورت می‌گیرد

اعزام 227 مبلغ به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با شهادت ششمین پیشوای شیعیان 227 مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف این استان اعزام می‎شوند.

اعزام 227 مبلغ به چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی امروز در گفت ‍‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع مبلغان اعزامی به این استان 46 نفر روحانی و مبلغه اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به همراه 181 روحانی و مبلغه مقیم استان، فعالیت‌های تبلیغی را در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری انجام می‌دهند.

وی افزود: این تعداد مبلغ و مبلغه دینی در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در نقاط مختلف استان به امر ترویج معارف اسلامی مشغول می‌شوند.

اروجی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی امام جعفر صادق(ع)، گفت: آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشیده، استفاده ازعلم بی‌کران امامت، تربیت دانش طلبان و بنیانگذاری فکری و علمی مذهب تشیع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شخصیت امام جعفر صادق(ع) در چهار بعد قابل بررسی است، گفت: دانش امام، ویژگی‎های عصر آن حضرت که منجر به حرکت علمی و پایه‎ریزی نهضت علمی شد، اولویت‌ها در نهضت علمی و شیوه‌ها و اهداف و نتایج این نهضت علمی چهار بعد قابل بررسی شخصیت امام جعفر صادق(ع) محسوب می‎شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های عصر آن حضرت، گفت: عصر امام صادق(ع) همزمان با دو حکومت مروانی و عباسی بود که انواع تضییق‌ها و فشارها بر آن حضرت وارد می‌شد، بارها او را بدون آن که جرمی مرتکب شود، به تبعید می‎بردند.

اروجی تصریح کرد: با این بیان، این تحلیل که حکومت گران به دلیل نزاع‌های خود، فرصت آزار امام را نداشتند و حضرت در یک فضای آرام به تأسیس نهضت علمی پرداخت، به صورت مطلق پذیرفتنی نیست، بلکه امام با وجود آزارهای موسمی اموی و عباسی از هر نوع فرصتی استفاده می‌کرد تا نهضت علمی خود را به راه اندازد و دلیل عمده رویکرد حضرت، بسته بودن راه‌های دیگر بود.

وی برخورد با انحرافات ویژه را از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی امام جعفر صادق(ع) برشمرد و گفت: امام جعفر صادق(ع) برای رفع انحرافات ویژه نیز می‌کوشید، مانند آنچه از مرام ابوحنیفه در عراق گریبان شیعیان را گرفته بود، یعنی مذهب قیاس.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مبارزه با برداشت‌های جاهلانه و قرائت‌های سلیقه‌ای از دین نیز در مکتب امام جایگاه ویژه‌ای داشت و حضرت علاوه بر حرکت کلی و مسیر اصلی، به صورت موردی با این انحرافات مبارزه می‌کرد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول