اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه:

ایران هیچ‌گاه زمین نخواهد خورد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر وحدت و همدلی بین ملت ایران با وجود فشارها گفت: ایران اسلامی هیچ‌گاه زمین نخواهد خورد.

ایران هیچ‌گاه زمین نخواهد خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر صالحی عصر امروز در شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی در تالار جمهوری اسلامی هدف از سفر خود به آذربایجان‌شرقی را رساندن پیام تسلیت خانواده وزارتخانه امور خارجه، ارائه پیام‌های تسلیت ارسالی از سوی کشورهایی که این ضایعه را تسلیت گفتند به خصوص سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در اجلاس اخیر جنبش غیرمتعهدها و در نهایت کسب افتخار برای حضور در این خطه قهرمان‌پرور عنوان کرد.

وی افزود: هر چند بروز حادثه زلزله در آذربایجان بسیار ناراحت‌کننده بود چراکه موجب ویرانی و مرگ جمعی از هموطنان عزیزمان شد اما باید آن را آزمایش الهی دانست که تلنگری به همه ما بود.

صالحی در ادامه به بحث تدبیر در امور اشاره کرد و گفت: اگر تدبیر لازم در زمینه مقاوم‌سازی بناها صورت می‌گرفت بی‌شک امروز شاهد این ویرانی‌ها و مرگ عزیزانمان در این حجم نبودیم و خسارت‌های جانی و مالی به حداقل می‌رسید.

وی اظهار داشت: بنابراین بر ما مسئولان است که تدابیر و ساز و کارهایی را به کار بگیریم تا بتوان در حوادث طبیعی از بروز خسارت‌های بزرگ و زیاد جلوگیری کرد.

صالحی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور به موقع خود در منطقه در کاهش آلام آسیب‌دیدگان کمک بزرگی کردند و همان طور که ایشان فرمودند از این « عسری» که حادث شد عبور کرده و بی‌شک به « یسر» خواهیم رسید از این رو باید از این حادثه سکوی پرتاب و جهشی به سوی توسعه بسازیم.

صالحی خاطرنشان کرد: در کنار همه این تلخی‌ها و ناراحتی‌ها ما شاهد زیباترین مناظر از اتحاد و یکپارچگی ملت ایران بودیم که از مسئولان گرفته تا اقشار مختلف مردم با حضور خود آرامش خاطر بازماندگان را فراهم آورند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این حادثه ایران اسلامی با تکیه بر توانمندی خود توانست رکورد خوبی در امر امداد و نجات و همچنین اسکان اضطراری را رقم بزند که در دنیا بی‌نظیر بود و این نشان داد که با اتحاد و همدلی و تکیه بر ظرفیت‌ها و خودباوری می‌توان به قله‌های رفیع اقتدار و توسعه رسید.

صالحی تاکید کرد: واقعاً باید به همت بلند ملت و دولتمردان تبریک گفت که با توجه به محدودیت‌ها با عزتمندی تمام بدون کمک دیگران مسائل خود را حل کرده و توانستند از این بحران تا به امروز به خوبی عبور کنند.

وی افزود: ما امروز شاهد آن هستیم که اگر چنین اتفاقی در دیگر کشورها رخ دهد، دولت‌های آنها به دلیل بی‌کفایتی دغدغه کمک‌رسانی اورژانسی به ملت خود نداشته و اگر کمکی هم به آنها از سوی دولت‌های خارجی بشود از جای دیگر سر در می‌آورد.

صالحی در ادامه به عزم و غیرت ملت ایرانی در تمام صحنه‌های داخلی و بین‌المللی اشاره کرد و افزود: ملت ایران همواره در کمک به همنوع خود در هر جای این کره خاکی که بوده پیشتازانه عمل کرده و این رفتار و منش ایرانی همواره قابل ستایش ‌جهانیان بوده است.

وی گفت: این ملت با این ویژگی‌های اخلاقی هیچ‌گاه زمین نخواهد خورد و با وجود کمبودها، تحریم‌ها و فشارها با عزتمندی به راه خود ادامه خواهد داد.

صالحی افزود: ایران در حال حاضر با استناد آمارهای جهانی در عرصه‌های مختلف رشد کرده است و همه اینها در حالی رخ می‌دهد که تحریم‌ها و فشارهای کشورهای زورگو و استعمارگر همچنان ادامه داشته و دارد اما در سایه غیرت و همدلی ملت توانسته‌ایم به جایگاه خوبی برسیم، رشد علمی و اولی آن در منطقه و شانزدهمی در سطح جهان نمونه کوچکی از آن است.

وی گفت: همه اینها نشانه آن است که انقلاب مقدس در این سرزمین مقدس آرام آرام در حال به بار نشستن است، هر چند هنوز آرمان‌های انقلاب تحقق کامل نیافته و هنوز راه بسیار است اما در این مسیر هر لحظه اوج می‌گیریم و با اقتدار در سایه همدلی و وحدت روز به روز خواهیم توانست به جایگاه رفیعی برسیم.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول