اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارگران معترض اسرائیلی، جاده‌ای را مسدود کردند

خبرگزاری فارس: جمعی از کارگران یک کارخانه شیشه‌سازی اسرائیلی در اعتراض به احتمال تعطیلی کارخانه و از دست دادن شغل خود، جاده‌ای را مسدود کردند.

کارگران معترض اسرائیلی، جاده‌ای را مسدود کردند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، کارگران یک کارخانه شیشه‌سازی اسرائیل، در اعتراض به احتمال تعطیلی این کارخانه، جاده‌ای نزدیک به بلندی‌های «جولان» را مسدود کردند.

تظاهرات این کارگران منجر به وجود آمدن ترافیک سنگین در این جاده شده و در برهه‌ای به درگیری میان رانندگان و تظاهرات‌کنندگان معترض نیز انجامید.

بخش کوره کارخانه شیشه‌سازی «فوئنیکیا» که از بزرگترین کارخانه‌های اسرائیل به شمار می‌رود، به دلیل بحران اقتصادی که رژیم‌صهیونیستی با آن روبروست، در آستانه تعطیلی قرار گرفته و مدیران آن اعلام کرده‌اند اگر تا پایان ماه کمک‌های مالی دریافت نکنند، مجبور به تعطیلی این بخش از کارخانه خواهند بود. در صورت تعطیلی کوره این کارخانه، عملا فعالیت‌های کارخانه معلق می‌شود و در نتیجه کارگران فعال در آن در آستانه اخراج قرار می‌گیرند.

این کارخانه 400 کارگر دارد و به علاوه ادامه فعالیت ده‌ها شرکت تامین کننده مواد اولیه، به فعالیت این کارخانه وابسته است.

ماه گذشته اعلام شد که «فوئینیکیا» با بدهی 80 میلیون دلاری روبروست و به همین جهت نیازمند دریافت فوری کمک مالی است.

مشکلات اقتصادی رژیم‌صهیونیستی چند ماهی است که بیش از پیش نمود پیدا کرده و این رژیم‌ را وادار به در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضت اقتصادی کرده است. افزایش مالیات‌ها، کاهش بودجه‌های عمومی و اخراج گسترده کارکنان شرکت‌ها و کارخانه‌ها بخشی از تبعات این سیاست‌ها بوده که همین امر موجب بروز اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول