اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعضای القاعده لیبی و تونس از نحوه اعزام به سوریه می‌گویند+فیلم

سه تن از شهروندان تونسی و لیبیایی که در جنگ لیبی آموزش دیده بودند، از نحوه آموزش توسط القاعده و اعزام به شهر «انطاکیه» ترکیه و اعزام به عنوان توریست به شهر لاذقیه و جنگیدن در شهر ادلب می‌گویند.

اعضای القاعده لیبی و تونس از نحوه اعزام به سوریه می‌گویند+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، مدتی بعد از آغاز بحران در کشور سوریه برخی کشورهای مرتجع عرب و ترکیه با پشتیبانی آمریکا، نیروهای القاعده و سلفی‌های تندرو را پس از آموزش‌های لازم در پادگان‌های مخصوص در کشور ترکیه و اردن، به سوریه اعزام کردند و جنگی تمام عیار به راه انداختند.

در این میان بسیاری از سلفی‌های تندرو در سوریه نیز جذب القاعده شده و در قتل عام مردم و شهروندان سوریه دخیل شدند و تاکنون بسیاری از خانواده‌های سوری قربانی جنایت‌های این گروهک تندرو شده‌اند. عمر المصری یکی از این جنایتکاران است.

خبرنگار فارس در سوریه با همکاری‌های برخی نهادها در این کشور به برخی از این افراد دسترسی پیدا کرده و آنها نیز فایل صوتی گفت‌وگو با خانواده‌های تروریست‌ها و خود تروریست‌ها را در اختیار خبرنگار فارس قرار داده‌اند که قصد داریم آنها را بصورت کامل منتشر کنیم.

****آنچه در ذیل می‌آید متن کامل اعترافات سه عضو القاعده از کشورهای تونس و لیبی است که برای جنگیدن به سوریه رفتند****

عبدالکریم الفریطیس اهل لیبی: از ترکیه بعنوان توریست به لاذقیه رفتیم

 

یکی از دوستانم بنام «محمد» که از نیروهای القاعده بود، به من گفت با توجه به اینکه تو در زمینه اسلحه مهارت داری و در انقلاب لیبی شرکت کردی نظرت چیه که به سوریه برویم و در انقلاب شرکت کنیم؟

من اعلام آمادگی کردم و وی نیز  شماره «ابو احمد» را به من داد و و گفت این فرد از ارتش آزاد است و کار تو را انجام خواهد داد. من با اولین پرواز به استانبول رفتم و در آنجا با «ابواحمد» تماس گرفتم و به من گفت که بیا به انطاکیه و از آنجا من را به صورت قاچاقی و پیاده به سوریه بردند. و با یک دستگاه اتومبیل گردشگری که از طرف ابواحمد آمده بود، به لاذقیه رفتیم.

اسامه مختار هذلی اهل تونس: اولین ماموریتم جنگیدن با ارتش در ادلب بود

شخصی بنام «ابوطلحه» یک گروه جهادی در سوریه داشت که روابط منسجمی با سازمان القاعده داشت. از آنجایی‌که لیبی کشور همسایه ما بود و من دوست داشتم به آنها کمک کنم، در انقلاب آنها شرکت کردم و با نظام جنگیدم.

من در ابتدای ورودم به لیبی آموزش‌های لازم را دیدم. پس از مدتی جنگ در لیبی و پیروزی انقلاب آن کشور عده‌ای از طرفداران القاعده به من گفتند که در سوریه نیز چنین وضعی وجود دارد و ما می‌خواهیم در انقلاب این کشور نیز شرکت کنیم و من را متقاعد به این کار کردند.

من نه پولی برای رفتن به سوریه داشتم و نه آشنایی با این مسئله، اما توسط دوستانم در لیبی که قصد رفتن به سوریه داشتند، عازم این کشور شدم. به انطاکیه رفتیم و در آنجا ضمن تماس با شخصی بنام «ابواحمد» بصورت قاچاقی وارد سوریه شدیم و به شهر لاذقیه رفتیم و با ابوحمد آشنا شدیم و از ما درخواست کرد که به ارتش آزاد بپیوندیم و اولین ماموریت من نیز جنگ در شهر ادلب بود.

مجدی بن العیاشی العیاری اهل تونس: درلیبی آموزش لازم را دیده بودم

یکی از دوستانم که وابسته به القاعده بود به من پیشنهاد کرد که به سوریه بروم و به ارتش آزاد این کشور بپیوندم. او با شخصی بنام «ابواحمد» که از رهبران القاعده در سوریه بود تماس گرفت و کار من را انجام داد. من پیش از این در انقلاب لیبی شرکت کرده بودم و در آنجا دوره های لازم را دیده بودم.

به انطاکیه رفتیم و در آنجا ضمن تماس با شخصی بنام ابواحمد بصورت قاچاقی وارد سوریه شدیم و به شهر لاذقیه رفتیم و با ابوحمد آشنا شدیم و از ما درخواست کرد که به ارتش آزاد بپیوندیم و اولین ماموریت من نیز جنگ در شهر ادلب بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول