اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکتور از باتلاق انزلی به سلامت عبور خواهد کرد

راه سخت تراکتور از باتلاق انزلی / ملوان - تراکتورسازی نبرد زخم‌خوردگان

خبرگزاری فارس: در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم ملوان بندرانزلی میزبان تراکتورسازی تبریز است.

راه سخت تراکتور از باتلاق انزلی / ملوان - تراکتورسازی نبرد زخم‌خوردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ملوان بندرانزلی و تراکتورسازی تبریز روز شنبه بیست و پنجم شهریور ساعت 18.30 در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم می‌روند.

بازی برای هر دو تیم جنبه حیاتی دارد، زیرا برنده حتی شانس صدرنشینی داشته و بازنده نیز در خطر دو رقمی شدن رتبه‌اش قرار دارد.

زخم‌خوردگان هفته‌های اخیر

هر دو تیم تراکتورسازی و ملوان این فصل را خوب آغاز کرده و حتی تا پایان هفته پنجم تیم‌های بدون باخت جدول بودند به طوریکه ملوان در صدر جدول قرار داشت و تراکتورسازی در رده دوم.

اما هر دو تیم در هفته ششم با نتایج مشابه سه بر یک مغلوب حریفان خود شدند. تراکتورسازی در اصفهان به ذوب آهن باخت و ملوان نیز در خانه مغلوب نفت تهران شد.

در هفته هفتم نیز این دو تیم مقابل حریفان خود با تساوی متوقف شدند. ملوان با داماش مساوی کرد و تراکتور با صبا.

نتایج مشابه در جدول

ملوان و تراکتورسازی در پایان هفته هفتم با 12 امتیاز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفته‌اند. دو تیم در جدول عملکرد مشابه‌ای داشته و تنها یک گل زده بیشتر ملوان را بالاتر از تراکتورسازی قرار داده است.

3 برد، 3 مساوی و یک شکست و هفت گل خورده و 12 امتیاز نقاط اشتراک دو تیم در جدول بوده و وجه متمایز نیز در گل زده است، جایی که مهاجمان ملوان 9 بار گلزنی کرده و مهاجمان تراکتورسازی هشت بار توپ را از خط دروازه گذرانده‌اند.

با فرض ناکامی سپاهان، نفت تهران، راه‌ آهن و سایپا مقابل حریفان خود، هر کدام از دو تیم در این بازی به پیروزی برسند، می‌توانند بر صدر جدول تکیه زنند. موفقیتی که ملوان در این فصل یک بار تجربه کرده، اما تراکتورسازی بیشتر از دومی در جدول صعود نکرده است.

تراکتورسازی با ملوان در مجموع 26 بار به مصاف هم رفته‌اند که 10 بار تراکتورسازی به پیروزی رسیده و هفت بار ملوان فاتح بازی با تراکتور شده و 9 بازی نیز منجر به تساوی شده است.

سابقه بازی‌های دو تیم

تراکتورسازی با ملوان در مجموع 26 بار به مصاف هم رفته‌اند که 10 بار تراکتورسازی به پیروزی رسیده و هفت بار ملوان فاتح بازی با تراکتور شده و 9 بازی نیز منجر به تساوی شده است.

نخستین بازی دو تیم در تاریخ 17 اسفند 1353 برگزار شد که ملوان در این بازی با سه گل به پیروزی رسید.

آخرین بازی دو تیم آخرین بازی لیگ برتر دوره یازدهم اردیبهشت 91 بود که با دو گل به سود تراکتورسازی به اتمام رسید.

بهترین برد تراکتورسازی مقابل ملوان در سال 82 با نتیجه سه بر صفر به دست آمد و بهترین برد ملوان در سال 68 با چهار گل به ثبت رسیده است.

تیم تراکتورسازی هر چند دو بار بیشتر ملوان را شکست داده، اما آمار گلزنی این تیم نسبت به حریف کمتر است. تراکتورسازی 23 بار دروازه ملوان را گشوده، اما ملوانی‌ها 25 بار توپ را وارد دروازه تراکتور کرده‌اند.

بهترین گلزن تراکتورسازی مقابل ملوان ستار نوبری و عابدین یزدانی با دو گل زده هستند.

در بین مربیان واسیلی گوجای رومانیایی با چهار پیروزی بر ملوان، بهترین آمار را به خود اختصاص داده است.

بهترین برد تراکتورسازی مقابل ملوان در سال 82 با نتیجه سه بر صفر به دست آمد و بهترین برد ملوان در سال 68 با چهار گل به ثبت رسیده است.

لیگ برتر

سابقه بازی دو تیم در لیگ برتر هشت بازی است که سه بار تراکتور به پیروزی رسیده و دو بار نیز مغلوب شده و سه بازی نیز با تساوی به تمام رسیده است.

تراکتورسازی در آخرین بازی خود مقابل ملوان با گل‌های لوپز و ابراهیمی ملوان را شکست داده است.

ویژگی‌های دو تیم

مردمی بودن از ویژگی‌های بارز دو تیم تراکتورسازی و ملوان است. بازی‌های دو تیم همواره جذاب و پرتماشاگر هستند. دو تیم همچنین برگزارکننده نخستین بازی فینال جام حذفی کشور بودند که ملوان با نتیجه چهار بر یک مقابل تراکتورسازی به پیروزی رسیده است.

با وجود اینکه تراکتورسازی در لیگ برتر با کسب عنوان دومی فصل قبل عملکرد بهتری نسبت به ملوان دارد، اما سه بار قهرمانی در جام حذفی در دهه 50 و 60 و سابقه حضور در باشگاه‌های آسیا، ملوان را از حیث افتخارات برجسته‌تر کرده است.

ملوان شکست‌ناپذیر نیست

ملوان به وجود نتایج خوب خود در این فصل، در هفته ششم در خانه مقابل نفت تهران سه بر یک شکست خورد تا نخستین باخت خانگی خود را تجربه کند. در نقطه مقابل تراکتورسازی نه تنها در این فصل پیروزی خارج از خانه به دست نیاورده است، بلکه در سابقه 38 ساله بازی با ملوان از کسب سه امتیاز در انزلی نیز بازمانده است.

ستار نوبری: حاضر بودیم به هر تیمی ببازیم به غیر از ملوان

مهاجم سابق تراکتورسازی در مورد بازی این تیم مقابل ملوان می‌گوید: بازی تراکتورسازی تبریز با ملوان بندرانزلی از گذشته حساسیت‌های خود را داشته و هنوز هم این حساسیت‌ها ادامه دارد.

وی افزود: در دهه 60 ما حاضر بودیم به هر تیمی ببازیم، اما ملوان را شکست دهیم، زیرا در آن زمان پیروزی بر ملوان افتخار بزرگی بود.

به گفته یکی از بهترین مهاجمان گذشته تراکتورسازی، سبک بازی ملوان به شکلی است که همیشه برای تیم‌های تبریزی مشکل ایجاد می‌کند.

........................................

گزارش از فرهاد فرهادپور

.......................................

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول