اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

برج قابوس یادگاری از تمدن اسلامی و شاهکار معماری کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: گنبد قابوس که اکنون ثبت جهانی آن را جشن می‌گیریم یادگاری از تمدن اسلامی و شاهکار معماری کشور است.

برج قابوس یادگاری از تمدن اسلامی و شاهکار معماری کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت امشب در مراسم جشن ثبت برج قابوس که با حضور رئیس جمهور کشورمان برگزار شد اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم 2 هزار اثر تاریخی قابلیت ثبت دارند که 607 اثر ثبت ملی شد و 15 اثر در حال گذراندن ثبت ملی هستند.

وی با بیان اینکه دو اثر دیگر از گلستان قابلیت ثبت جهانی دارد، تصریح کرد:‌ دیوار دفاعی گرگان از آثار فاخر و تاریخی محسوب می‌شود و بیش از 200 کیلومتر از کلاله تا گمیشان فاصله دارد همچنین شهر باستانی جرجان از دیگر پروژه‌های قابلیت‌دار گلستان برای ثبت جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: 21 سد در گلستان در حال مطالعه، اجرا و بهره‌برداری است و 13 سد به همراه سد دانشمند در گلستان در حال بهره‌برداری هستند و 2 سد آغاز عملیات اجرایی آن انجام شده و 3 سد دیگر در حال احداث است.

استاندار گلستان بیان داشت: 50 درصد از سدها در دولت‌های نهم و دهم قابل افتتاح و بهره‌برداری است.

قناعت در خصوص عملکرد دولت نهم و دهم از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت احمدی‌نژاد مشهود است به طوری که در انتخابات ریاست جمهوری نهم ایشان تنها کاندیداتوری بودند که گفتمان انقلاب، شهدا و امام راحل را داشتند که اینها از ویژگی‌ها و نقاط برجسته دولت احمدی‌نژاد است.

وی با بیان رویکرد خوب نظام و قوه مجریه که از ادبیات ناب ولایی و اعتقادی نشأت گرفته ابراز داشت: دولت احمدی‌نژاد مبتنی بر این رویکرد در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند که این مهم از برجستگی‌های دولت محسوب می‌شود.

وی ساده‌زیستی را از دیگر شاخصه‌های دولت احمدی‌نژاد برشمرد و گفت: سمبل ساده‌زیستی در دولت‌های نهم و دهم در شخص احمدی‌نژاد هویداست.

استاندار گلستان به کارهای وسیع عمرانی که در این دولت در حال انجام است اشاره کرد و متذکر شد: در طول دولت‌های نهم و دهم کشور تبدیل به کارگاه سازندگی شده به طوری که در هر استان، شهر و روستایی که سفر کنید یقیناً پروژه‌های در دستور کار و قابل بهره‌برداری خواهد بود که انصافاً کارهای وسیع عمرانی در کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت نهم سرانه ورزشی برای هر نفر کمتر از 2 دهم متر مربع بود خاطر نشان کرد: در طول این دولت سرانه ورزشی به یک متر مربع افزایش پیدا کرده است.

قناعت همچنین بیان داشت: گازرسانی به روستا قبل از دولت نهم و دهم 180 روستا بود که در طی دولت‌های نهم و دهم این رقم به 623 روستا افزایش پیدا کرده که این آمار و ارقام‌ در کل کشور نشان از پیشرفت دارد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول