اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیاضی در گفت‌وگو با فارس:

فرصت دولت برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال اتمام است

خبرگزاری فارس: مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرصت دولت برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال اتمام است.

فرصت دولت برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای در حال اتمام است

سیدجلال فیاضی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره طرح نظام جامع رسانه‌ای تصریح کرد: طبق قانون برنامه چهارم توسعه، دولت باید تا پایان این برنامه لایحه نظام جامع رسانه‌ای را به مجلس می‌فرستاد تا تصویب شود اما این کار انجام نشد و مجلس یک سال دیگر به دولت مهلت داد که این مهلت رو به اتمام است.

مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پس از تعلل دولت در ارایه این لایحه، کمیسیون فرهنگی مجلس پیش قدم شده و لایحه‌ای را آماده کرد که در مجلس هشتم 20 ماده از آن در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت اما پس از تشکیل مجلس نهم، دیگر خبری از وضعیت این طرح ندارم.

فیاضی خاطرنشان کرد: از دولت خبری ندارم که آیا به دنبال ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ای است یا نه اما طرح نمایندگان در کمیسیون فرهنگی موجود است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قانون مطبوعات ما متعلق به سال 64 است و امروز با اضافه شدن رسانه‌های جدید این قانون دیگر پاسخ‌گوی نیازها نیست و ما به قانونی جامع در حوزه رسانه نیازمندیم و هر چه که فعالان رسانه‌ای را در این قانون بیشتر در نظر بگیریم، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شویم.

مشاور سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مطبوعات مانند پزشکان و مهندسان به یک نظام مطبوعاتی نیاز دارند که ساختاری مشترک میان صنف و حاکمیت باشد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خراسان‌رضوی در ادامه درباره زمان برگزاری دور جدید انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان تصریح کرد: یک جلسه مجمع عمومی خانه مطبوعات برنامه‌ریزی شد اما جلسه به حد نصاب نرسید و قرار است که به زودی جلسه‌ای دیگر برگزار شود که این جلسه با هر تعداد شرکت کننده قابل برگزاری خواهد بود و در آن انتخابات هیئت مدیره جدید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول