اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برف در بلندی‌های سبلان

هوای سرد و بارانی برای ساکنان اردبیل در راه است

خبرگزاری فارس: اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرد: هوای سرد و بارانی برای ساکنان اکثر نقاط استان اردبیل در راه است.

هوای سرد و بارانی برای ساکنان اردبیل در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد: نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشانگر نفوذ توده هوای سرد به استان اردبیل شده که سبب کاهش محسوس دمای هوا در این استان خواهد شد.

اثرهای این توده هوا که با ناپایداری در سطوح میانی جو همراه است به شکل وزش بادهای سرد، افزایش تراکم ابر و مه در آسمان منطقه و ریزش باران در اکثر نقاط این استان پدیدار خواهد شد.

با نفوذ این توده هوا دمای هوا در نقاط گوناگون استان اردبیل از پنج تا 10 درجه سلسیوس (سانتی‌گراد) کاهش می‌یابد و ریزش برف در بلندی‌های کوه‌های منطقه به خصوص کوه سبلان دور از انتظار نیست.

پیش بینی شده است این شرایط ناپایدار تا روز چهارشنبه در منطقه ماندگار خواهد بود ولی اوج ناپایداری‌ها و سرمای حاصل از آن در روز سه شنبه اتفاق می‌افتد.

وزش باد خنک از جانب شمال شرق توده ابرهای کم ارتفاع را به منتهی‌الیه کرانه‌های غربی آسمان می‌راند.

اردبیل از شهرستان‌های بسیار سردسیر کشورمان است که ریزش برف و استقرار هوای سرد در بعضی از سال‌های استثنایی در دهه اول مهر ماه در منطقه سابقه دارد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول