اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری آذربایجان‌غربی:

پدیده قاچاق در آذربایجان‌غربی ریشه‌کن می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: پدیده قاچاق در آذربایجان‌غربی با اقدامات انجام شده ریشه‌کن می‌شود.

پدیده قاچاق در آذربایجان‌غربی ریشه‌کن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امیر جلال‌زاده عصر شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان سردشت اظهار داشت: بسترهای لازم برای ریشه‌کنی پدیده قاچاق در سطح استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای مرزنشینان استان، افزود: با توجه به نقش اشتغال در کنترل قاچاق و حل معضل بیکاری، در این زمینه اقدامات قابل توجهی برای اشتغال مرزنشینان انجام گرفته است.

جلال‌زاده اشتغال را یکی از راهکارهای حل معضل بیکاری دانست و اظهار داشت: پدیده قاچاق عامل رکود اقتصاد بومی و ملی است از این رو کنترل این معضل ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیکاری و هدر رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی از پیامدهای مهم قاچاق در هر کشوری است.

به گفته جلال‌زاده با مهار و کنترل قاچاق علاوه بر جلوگیری از ورود کالاهای ضدارزشی، می‌توان اقتصاد جامعه را نیز رونق بخشید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند کنترل قاچاق در سردشت از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق ارز و کالای شهرستان سردشت تقدیر و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان کمیسیون مبارزه با قاچاق استان، شهرستان سردشت موفق‌ترین کمیسیون مبارزه با قاچاق شناخته شده است.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: برای پیشگیری پدیده قاچاق باید از اهرم بازدارنده استفاده کرد و کمیسیون مبارزه با قاچاق سردشت باید تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ریشه‌کنی قاچاق این روند مبارزه را همچنان ادامه دهد.

فرماندار سردشت نیز در این نشست گفت: در مبارزه با پدیده مخرب قاچاق باید مردم را نیز سهیم و از مشارکت آنان استفاده کرد.

ذبیح‌اله کاظمی با بیان اینکه کالای قاچاق علاوه بر تهدید اجتماعی بر اقتصاد و فرهنگ جامعه نیز تاثیر منفی می‌گذارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم به طور عملی و کاربردی با پدیده قاچاق برخورد کنیم باید در هر مکان و شرایطی با این پدیده برخورد شود.

به گفته وی در همین راستا کمیسیون مبارزه با قاچاق این شهرستان در بحث مبارزه با قاچاق مردم را سهیم کرده و در این راستا جلسات متعددی با روحانیان، اصناف، بازاریان و نخبگان، شوراها و دانش‌آموزان برگزار کرده است.

در این جلسه فرمانده هنگ مرزی سردشت نیز با ارائه گزارشی از روند قاچاق در این شهرستان افزود: قاچاق کالاهایی که در داخل کشور ما ممنوعیت دارند نشان‌دهنده برنامه‌ریزی منسجم و سازماندهی شده دشمن برای ضربه‌زدن به انقلاب و نظام ماست.

رحمت‌اله شریفی افزود: دشمن قصد دارد با ترویج قاچاق در کشور، پایه اقتصادی و امنیت ما را سست کرده و به این ترتیب در تمام جوانب جامعه ما اختلال ایجاد کند.

تقویت و تجهیز نیروهای عمل‌کننده در امر قاچاق، تسریع در عملیات احداث جاده مرزی، استقرار بازرسی‌های دائمی در تمام مسیرها، رفع محدودیت‌های اعمال شده در بازارچه‌ها، صادرات محصولات منطقه از طریق بازارچه کیله از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه در زمینه تعیین تکلیف خودروهای توقیفی حامل قاچاق، هماهنگی با ستاد اجرایی تهران به منظور خارج‌کردن چهارپایان مورد استفاده در حمل و نقل قاچاق از استان و فعال‌سازی هرچه بیشتر بازارچه‌ها با وجود تاکید هیئت دولت تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول