اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

روزنامه کانادایی:

اوتاوا با قطع روابط با تهران روابطش با مسکو را به خطر انداخت

خبرگزاری فارس: یک روزنامه کانادایی گزارش داده است که نخست‌وزیر کانادا پس از قطع روابط با ایران باید منتظر برخورد سرد رئیس‌جمهور روسیه باشد.

اوتاوا با قطع روابط با تهران روابطش با مسکو را به خطر انداخت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه «کالگاری هرالد»، «استفان هارپر»، نخست‌وزیر کانادا با حامی تروریسم دانستن ایران و سخت ‌کردن روابط دیپلماتیک با این کشور ممکن است روز یکشنبه که به طور خصوصی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار می‌کند، با برخورد سرد او مواجه شود.

بنابراین گزارش، روسیه همچنان روابط نزدیک خود را با ایران و متحد این کشور، سوریه، حفظ کرده است. این موضع، روابط روسیه را با غرب پیچیده کرده است.

«جان بیرد»، وزیر امور خارجه کانادا گفته است که کشورش این اقدام را به خاطر ترس از جان کارکنان خود در سفارتش در ایران انجام می‌دهد.

در دیداری که مقدمه دیدار پوتین و هارپر خوانده می‌شود، بیرد روز جمعه در حضور وزیر امور خارجه روسیه به‌شدت به ایران حمله کرده بود. وی مدعی شد که به لاوروف به روشنی گفته است که چرا کانادا دیپلمات‌هایش را از ایران خارج کرده و پنج روز به دیپلمات‌های ایرانی در اوتاوا فرصت داده است تا کانادا را ترک کنند.

بیرد به‌خصوص ایران را متهم به تامین تجهیزات نظامی برای دولت بشار اسد کرد؛ هرچند که این تنها یکی از اتهامات وی علیه ایران بود. حملات دیگر وزیر خارجه کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران، مواردی چون تهدید اسرائیل و برنامه هسته‌ای را نیز شامل می‌شد.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول