اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش تصویری از فلسطین در ماهی که گذشت

خبرگزاری فارس: دادگاه رسیدگی به پرونده راشل کوری، تخریب خانه‌های فلسطینیان، شرکت ورزشکار زن فلسطینی در المپیک، و آزادی برخی از اسرای فلسطین، برخی از رخدادهایی بود که فلسطینیان در ماه گذشته میلادی شاهد آن بودند.

گزارش تصویری از فلسطین در ماهی که گذشت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری انتفاضه، ماه آگوست که عید فطر نیز در آن قرار گرفته بود، ماهی پر از رخدادهای تلخ و شیرین برای فلسطینیان بود.

در این ماه نیروهای اسرائیلی همچنان به تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری ادامه دادند و در این میان چندین روستای فلسطینیان واقع در تپه های جنوب الخلیل، با هدف ایجاد منطقه منطقه نظامی، تخریب شد.

همزمان، شهرک‌نشینان به حملات خود به خانه و دارایی‌های فلسطینیان ادامه دادند، که در یکی از این حوادث، شهرک‌نشینان با انفجار یک تاکسی حامل یک خانواده فلسطینی در بیت لحم، موجب مجروح شدن شدید چندین سرنشین این خودرو شدند.

در این ماه همچنین جمعی از شهرک‌نشینان با حمله به یک گروه از جوانان فلسطینی، در جلوی چشمان صدها نفر، یکی از جوانان این گروه را تا حد مرگ مورد ضرب و جرح قرار دادند. یک روز پس از این حادثه هم پلیس اسرائیل در بیت‌المقدس با شوک الکتریکی اقدام به شکنجه یک فلسطینی دست‌بسته در برابر دیدگان خانواده او، کرد.

در مقابل، آزادی بلال دیاب و ورود قاسم از زندان‌های رژیم‌صهیونیستی از رخدادهای شیرینی بود که در این ماه فلسطینیان شاهد آن بودند، هرچند که دیگر اسرای فلسطینی همچنان به اعتصاب غذای نامحدود خود ادامه می‌دهند.

ماه آگوست برای فلسطینیان ساکن نوار غزه باز هم با سختی‌هایی همراه بود، چراکه رژیم‌صهیونیستی پس از حادثه تروریستی صحرای سینا، چندین بار اقدام به حصر نوار غزه کرد. همزمان اسرائیل به بمباران غزه ادامه داد و به کشاورزان این منطقه اجازه نداد تا محصولاتشان را صادر کنند.

ماه گذشته برای فعالان حقوق بشر و مدافعان حقوق فلسطینیان ماهی تلخ بود، چراکه دادگاه اسرائیلی رسیدگی به پرونده قتل راشل کوری، در اقدامی که اعتراضات زیادی را برانگیخت، رای به تبرئه رژیم‌صهیونیستی در این پرونده داد. راشل کوری فعال حقوق بشری بود که در راه حمایت از فلسطینیان زیر شنی بولدوزهای اسرائیلی که قصد تخریب خانه‌های فلسطینیان را داشتند، کشته شد.

همزمان یک سرباز سابق ارتش رژیم صهیونیستی، به جرم کشتن یک مادر و دختر فلسطینی آن هم در حالی که با خود پرچم سفید صلح حمل می‌کردند، به تحمل تنها 45 روز حبش محکوم شد.

2 آگوست – «خادر عدنان» که خود یکی از کسانی بود که در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، به همراه دیگر اسرای سابق فلسطینی، با برگزاری تجمع، به حمایت از اسرای فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، پرداختند.

5 آگوست – تشییع پیکر «عید الحجازی» عضو شورای مقاومت مردمی فلسطین که در حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.

7 آگوست – نماز جماعت فلسطینیان در ماه رمضان در مسجدی در کرانه باختری

8 آگوست – شهرک‌نشینان، نوشته‌هایی را که به زبان عربی روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نوشته شده، مخدوش کردند.

8 آگوست – «ورود صوالحه» دونده زن فلسطینی در رشته دو 800 متر در المپیک شرکت کرد.

9 آگوست – کودک فلسطینی در حال برداشت محصولات باغی در نوار غزه است. رژیم‌صهیونیستی با انجام عملیات‌های نظامی، از صدور تولیدات فلسطینیان به خارج از نوار غزه جلوگیری می‌کنند.

9 آگوست – بلال دیاب پس از 77 روز اعتصاب غذا از اسارت در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی آزاد شد.

10 آگوست – فلسطینی‌ها هر هفته با تظاهرات در برابر دیوار حائلی که رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری ایجاد کرده، به ادامه شهرک‌سازی‌های در این منطقه اعتراض می‌کنند.

13 آگوست – فلسطینی‌های ساکن منطقه «صور باهر»، آزادی «ابراهیم حمدا» را پس از 10 سال اسارت در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی، جشن گرفتند.

17 آگوست – بازرسی بدنی از فلسطینی‌ها به هنگام ورود به بیت‌المقدس

18 آگوست – کودک 4 ساله‌ای که در انفجار تاکسی حامل یک خانواده فلسطینی به دست شهرک‌نشینان صهیونیست، به شدت مجروح شد. در این حادثه چندین فلسطینی دچار مجروحیت جدی شدند.

21 آگوست – سومین روز از تعطیلات عید فطر در نوار غزه

24 آگوست – سربازان رژیم‌صهیونیستی، «نریمان تمیمی» از فعالان فلسطینی ساکن روستای نبی صالح در کرانه باختری را بازداشت کردند، که در این تصویر یک کودک تلاش می‌کند از این اقدام سربازان صهیونیست جلوگیری کند.

27 آگوست – فلسطینی‌ها و اعضای جبهه مردمی آزادی فلسطین در یازدهمین سالگرد ترور «ابوعلی مصطفی»، دبیر کل سابق این جنبش به دست نیروهای رژیم‌صهیونیستی، در کرانه باختری تظاهرات کردند.

28 آگوست – یکی از ساختمان‌های فلسطینیان که در حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه تخریب شده است.

28 آگوست – رژیم‌صهیونیستی روستاهای تپه جنوب «الخلیل» را تخریب کرده و ساکنان این روستاها را از این منطقه اخراج کردند.

28 آگوست – خانواده راشل کوری در دادگاه اسرائیلی رسیدگی به پرونده قتل راشل کوری، حضور یافتند، که نهایتا این دادگاه، رژیم‌صهیونیستی را تبرئه کرد، که این رای اعتراضات بسیار زیادی را به همراه داشت.

28 آگوست – تصویری از یک نوجوان فلسطینی که در جریان تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و اعتراض به حکم دادگاه رسیدگی به پرونده قتل راشل کوری، بنری ضدبولدوزرهای رژیم‌صهیونیستی به دست دارد.

28 آگوست – کودکان فلسطینی در ساحل غزه

28 آگوست – اسرائیلی‌ها این ماه با افزایش شایعات در مورد حمله به ایران، سخت هراسان شدند و اقدام به خرید تجهیزات دفاعی کردند.

29 آگوست – شهرک‌نشینان صهیونیست اقدام به نوشتن شعارهای ضدفلسطینی روی دیوار خانه‌های روستایی در کرانه باختری کردند.

29 آگوست – تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در حال کمک به خبرنگاری هستند که سربازان صهیونیست وی را در تجمعی که در اعتراض به اشغال روستایی در کرانه باختری برگزار شده بود، هدف گلوله قرار دادند.

31 آگوست – تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها علیه دیوارکشی و شهرک‌سازی در کرانه باختری و شعار «به اشغالگری پایان دهید» که فلسطینیان روی سپر یک سرباز صهیونیست نوشته‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول