اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر رسانه‌ای خراسان بزرگ:

خبرنگاری پول ندارد، عشق دارد، به عشق خود پای‌بند باشید

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول سابق روزنامه شهرآرا با اشاره به رنج‌ها و سختی‌های بر سر راه خبرنگاران گفت: به تمام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توصیه می‌کنم که هیچ ‌وقت از این شغل دلسرد نشوید، درست است که مشکلات بسیار دارد و پول ندارد، ولی عشق دارد.

خبرنگاری پول ندارد، عشق دارد، به عشق خود پای‌بند باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیین نکوداشت سیدجلال فیاضی پدر رسانه‌ای خراسان بزرگ که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با حضور جمعی از اصحاب رسانه مشهد و کشور و مسئولان استانی صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم سیدجلال فیاضی مدیر مسئول سابق روزنامه شهرآرا، گفت: بنده متعلق به مردم هستم و با وجود بازنشستگی باز هم راه روزنامه‌نگاری را ادامه می‌دهم و برای مردم قلم می‌زنم.

وی افزود: به روح پدرم که هر آنچه دارم از ایشان است که سال‌ها با رنج و زحمت تنها زیست تا فرزندانش سربلند باشند، درود می‌فرستم و به مادرم ادای احترام می‌کنم که امروز رنج‌های دوران سخت را بر روی ویلچر حمل می‌کند.

وی با بیان اینکه معلم کلاس اول دبستانم نخستین کسی بود که روزنامه به دستم داد، یادآور شد: معلمان من قلم را به من آموختند و نخستین کسی که قلم و روزنامه را به من داد معلم کلاس اولم آقای عرفانیان بود و باید به عنوان نماد همه معلمانم از او تقدیر کنم.

مدیر سوول سابق روزنامه شهرآرا ادامه داد:‌ خبرنگاری عشق است، عشق به مردم و زمانی که یک روزنامه‌نگار لبخند رضایت به لب مردم می‌نشاند مزدش را می‌گیرد، باید خبرنگاران بدانند که قطعاً مردم کار آنها را می‌بینند و لذا برای مردم و عشق مردم بنویسند.

فیاضی خاطرنشان کرد:‌ تردیدی نیست که توفیق بیشتر فعالیت انقلابی سیاسی فرهنگی اجتماعی و رسانه‌ای من مرهون عنایات خدای متعال و لطف و کرم حضرت علی ‌بن موسی‌الرضا است و باید از همسرم و فرزندانم سپاسگزاری کنم که دوران سخت بودنم را در منزل که سخت‌تر از نبودنم بود را تحمل کردند، بودنی همراه با کار و فشارهای زندگی یک روزنامه‌نگار.

هم‌چنین در ادامه این مراسم شهردار مشهد مقدس ضمن قدردانی از خدمات بزرگ و ارزشمند سیدجلال فیاضی اظهار داشت: به واقع فیاضی در 30 سال گذشته تمام وقتش را صرف مردم کرده و در عرصه فرهنگی تلاش در خور تقدیر و اقدامات مؤثر و ماندگاری را به جامعه ارائه کرده است.

محمد پژمان افزود: نتیجه تلاش‌های 30 ساله فعالیت در عرصه رسانه‌ای کشور و شهر مشهد جلال فیاضی امروز اثرات خود را بر چهره شهر گذاشته و مشهد به عنوان دومین قطب رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پایتخت معنوی ایران دومین کلان‌شهر جهان است و ایجاب می‌کند که در عرصه فرهنگی تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد و به همین دلیل بوده که فیاضی امروز نیز بار دیگر به فکر تاسیس روزنامه‌ای دیگر در این شهر افتاده است.

گفتنی است، سیدجلال فیاضی متولد 30 مرداد 1337 از یکی از روستاهای شهر طبس به نام هودر است، نخستین شماره روزنامه قدس در سخت‌ترین شرایط ممکن به دست سیدجلال فیاضی در شهر مقدس مشهد انتشار پیدا کرده است.

فیاضی در کارنامه کاری خود مدیرعاملی خبرگزاری ایرنا، تاسیس خبرگزاری برنا، تأسیس چندین دانشکده خبر در سطح کشور، راه‌اندازی روزنامه شهرآرا و تاسیس خانه مطبوعات خراسان را دارد، هم‌چنین وی عضو هیئت مؤسس انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان است.

بنابر این گزارش در پایان آیین نکوداشت سیدجلال فیاضی، حسن کربلایی مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس در مراسم تقدیر از این استاد پیشکسوت رسانه‌ای لوح تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود به وی اهدا کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول