اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نخستین سالگرد شهید عباسعلی جان‌نثاری

سرداری که عباس‌گونه جان‌‌نثاری کرد

خبرگزاری فارس: سردار عباسعلی جان‌نثاری سرداری که عباس‌گونه دعوت خدا را لبیگ گفت و جان‌نثاری کردن را به همگان آموخت.

سرداری که عباس‌گونه جان‌‌نثاری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چند روزی است که شهر اصفهان مزین به بنرهایی شده است، بنرهایی که می‌گوید چه زود یک سال گذشت، انگار همین دیروز بود که خبر شهادت عباسعلی جان‌نثاری تمام مردم اصفهان به ویژه محله شهیدپرور لادان را شوک‌زده کرده بود.

درون محله هیاهویی به پا شده بود هر کسی چیزی می‌گفت «آیا عباسعلی شهید شده»، «چطور شهید شده»، «می‌گویند در جنگ با پژاک تیر خورده است»، «با گرینوف هدف قرار گرفته است» و ...

چه کسی توانست خبر شهادت شهید عباسعلی جان‌نثاری را به خانواده این شهید بدهد، در ساعات اولیه شنیدن خبر شهادت حال و هوای خانه شهید چگونه بود، کمر پدر با شنیدن خبر شهادت پسرش شکسته شد، چطور این خبر را به دختر خردسالش بدهیم، می‌گویند تا دو هفته از شهادت پدرش خبر نداشت، به او گفته بودند پدر به یک مهمانی دعوت شده بود اما دختر خردسالش خوشحال بود به خاطر اینکه پدرش پیش خدا رفته بود.

هیاهویی در محله پیچید بلی خبر شهادت تایید شده بود و پیکر مطهرش را برای خاک‌سپاری به محله لادان آورده بودند، مردم همه و همه عزادار بودند و با لباس سیاه بر تن، خود را در غم از دست دادن این سردار رشید اسلام سهیم می‌دانستند.

مراسم آبرومندانه و در شأن و منزلت این شهید بزرگوار برگزار شد سردار به جمع هم‌رزمانش شهید کاظمی و شهید خرازی پیوست.

تمامی محله و شهر پر بود از خبر شهادتش، چند روزی گذشت مراسم هفت و چهلم آن شهید بزرگوار نیز برگزار شد از تابلوها و پرچم‌ها دیگر خبری نبود اما سردار خود پر خبر بود اهالی محله رشادت او را فراموش نمی‌کنند.

پدر پیرش هنوز عکس او را بر سر در مغازه خود آویزان کرده است هنوز باور از دست دادن پسرش برایش سخت و دشوار بود و هر روز شکسته‌تر می‌شد.

حال گذشت و گذشت، چه زود یک سال گذشت و دوباره اهالی محل به دور هم جمع شده‌اند، هر کسی در توان خود می‌خواهد برای شهید کاری انجام دهد.

می‌خواهند برای نخستین سالگرد شهید جان‌نثاری سنگ‌تمام بگذارند، می‌خواهند نشان دهند که محله لادان 90 دارد آن هم نودی از جنس شهادت و ایثار، می‌خواهند بگویند بیش از 90 شهید را تقدیم این انقلاب کرده‌اند تا به دشمنان بفهمانند با بازی‌های ناجوانمردانه سیاسی نمی‌توانند ایران اسلامی را شکست دهند، می‌خواهند بگویند که محله‌شان سرداران شهیدی دارد که یاد هر کدام از آنها ترس بر وجود دشمنان می‌اندازد.

می‌خواهند بگویند مسجد محله‌شان هنوز سنگر است و امشب نیز سنگری برایش به پا داشته‌اند تا سالروز شهادتش را به او و خانواده‌اش تبریک و تسلیت بگویند.

می‌خواهند بگویند اگر چه جان‌نثاری را از دست دادیم اما جان‌نثاری‌های زیادی در کشور حاضر و آماده برای جان‌فشانی هستند.

می‌خواهند بگویند سردار عباسعلی جان‌نثاری سرداری بود که عباس‌گونه دعوت خدا را لبیگ گفت و جان‌نثاری کردن را به همگان آموخت.

یاداشت از مجتبی جان‌نثاری

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول