اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری صورت گرفت

2985 مورد بازرسی از واحدهای صنفی طبس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با بیان اینکه امسال 2985 مورد بازرسی از اصناف طبس انجام و 188 مورد آن منجر به احراز تخلف شده، از مردم خواست تا با مشاهده تخلفات صنفی موضوع را از طریق تماس با شماره 124 گزارش کنند.

2985 مورد بازرسی از واحدهای صنفی طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، علی صفرپور غریب پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع خبرنگاران به بیان گزارشی از عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در زمینه نظارت و کنترل بازار پرداخت و اظهار داشت: شهرستان طبس دارای 2 هزار و 600 واحد صنفی در قالب 13 اتحادیه است که به صورت مرتب به وسیله دو تیم بازرسی مستقل و همچنین بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت تحت نظارت قرار دارند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع تعداد 2 هزار و 985 مورد بازرسی از اصناف طبس انجام شده که 188 مورد آن منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده به ارزش مجموع 48 میلیون ریال شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با اشاره به اینکه این اداره در زمینه نظارت و بازرسی تنها به عنوان ضابط اداره تعزیرات حکومتی است، بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت طبس برای برخی واحدهای صنفی این شهرستان از جمله سه واحد فروش گوشت به علت گران‌فروشی تقاضای پلمپ کرده است که احتمالاً پس از صدور حکم تعزیرات حکومتی این واحدها پلمپ خواهد شد.

وی همچنین درباره بازرسی از نانوایی‌ها نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 393 مورد بازرسی از 52 واحد نانوایی فعال شهرستان طبس انجام شده که در این ارتباط تعداد 8 پرونده تخلف به علت کم‌فروشی یا گرانفروشی به ارزش مجموع 16 میلیون و 600 هزار ریال تشکیل شده است.

صفرپور غریب در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره ارزیابی کیفیت نان در طبس، یادآور شد: متأسفانه اکثر قریب به اتفاق نانوایی‌های شهرستان طبس به روش‌های قدیمی عمل کرده و به دنبال ایجاد تغییر نیستند که این موضوع موجب کیفیت نسبتاً پایین نان در این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: تأسیس نانوایی‌های متعدد در هر منطقه و ایجاد رقابت، بهترین حربه و عامل برای افزایش کیفیت نان در شهرستان طبس است که تأسیس حداقل دو نانوایی در برخی روستاهای طبس تأثیرات مثبت خوبی برای افزایش کیفیت نان در آن مناطق داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس از راه‌اندازی نانوایی مجهز و پیشرفته در شهرک مسکن مهر شهر طبس با قابلیت پخت همزمان چند نوع نان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: شهرک‌های صدوقی و زیباشهر طبس نیاز به راه‌اندازی نانوایی دارد که به همین دلیل با درخواست متقاضیان تأسیس نانوایی در این مناطق موافقت می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره مشکلات تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌های طبس گفت: در اواخر سال 1390 و اوایل سال 1391 مشکلاتی برای تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌های طبس ایجاد شد که علت آن وجود مشکلاتی در استان‌های همجوارِ تأمین‌کننده بود و گرچه از اوایل اردیبهشت ماه امسال به مرور مشکل تأمین آرد برطرف شد اما پیش‌بینی می‌شود که در اواخر امسال نیز مشکل کمبود آرد ایجاد شود که از هم‌اکنون با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم درصدد جلوگیری از تکرار این مشکل هستیم.

صفرپور غریب همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تنها راه جلوگیری از گران‌فروشی را کمک و مساعدت مردم دانست و تصریح کرد: از مردم شهرستان طبس تقاضا داریم تا در صورت احساس هرگونه اجحافی در حقشان از سوی واحدهای صنفی، موضوع را از طریق تماس با شماره 124 گزارش کنند و مطمئن باشند که بازرسان ما پس از حضور در محل و بررسی موضوع، در صورت احراز تخلف به صورت قاطع و جدی با متخلفان برخورد می‌کنند که نتیجه نیز به فرد شاکی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول