اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان همدان:

بیش از 312 هزار پرونده قضایی در همدان مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به مختومه شدن 312 هزار و 812 پرونده قضایی در همدان گفت: در پنج ماه نخست امسال میزان پرونده‌های مختومه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بیش از 312 هزار پرونده قضایی در همدان مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدرضا مترقب صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند، اظهار کرد: تلاش برای احساس امنیت عمومی، تنگ کردن عرصه بر متخلفان، عدم جانبداری از طرفین پرونده‌ها، تلاش برای احقاق حقوق مظلومان و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان از ویژگی‌های یک قاضی موفق است.

وی با اشاره به عملکرد مثبت دستگاه‌های قضایی استان افزود: در سال 90 تعداد 319 هزار و 258 پرونده وارد محاکم قضایی شده در حالی که در همین مدت 312 هزار و 821 پرونده مختومه شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان داشت: در پنج ماه نخست امسال میزان ورود پرونده‌ها و مختومه شدن آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی کمبود نیروی کادر قضایی را مختص استان همدان و شهرستان نهاوند ندانست و تصریح کرد: این مشکل در سراسر کشور وجود دارد که با تدبیر رئیس قوه قضائیه نسبت به جذب قاضی اقدام شده و به زودی این مشکل در سطح کشور و استان همدان رفع خواهد شد.

مترقب، اخلاص و شجاعت در عمل را در برخورد با پرونده‌های مهم، از مشخصه‌های بارز قاضی با ایمان خواند و عنوان کرد: زمانی که توسط قاضی حق به حق‌دار می‌رسد از بهترین لحظات عمر هر قاضی محسوب می‌شود.

امام جمعه نهاوند نیز کار دستگاه قضایی را به لحاظ اهمیت بالای آن از کارهای حساس و خطیر خواند و گفت: صدور هر حکم توسط قاضی می‌تواند سرنوشت شخص را عوض کند بنابراین حساسیت و دقت در صدور احکام ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی تقوای الهی را سپر همه بلایا، انحرافات و جرائم دانست و افزود: اگر انسان تقوای الهی داشته باشد به منکرات و انحرافات توجهی ندارد بنابراین جامعه می‌تواند از بروز انحرافات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مصون و در امان باشد.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم آسان‌تر از برخورد با آن است و اگر برای پیشگیری از وقوع جرائم هر هزینه‌ای را انجام دهیم نه تنها به حال جامعه ضرر ندارد بلکه نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است.

امام جمعه نهاوند خدمت صادقانه و عالمانه به ویژه در دستگاه قضایی را از مشخصه‌های قاضی در اسلام خواند و تصریح کرد: دین مبین اسلام برای همه امورات بشر قوانین ارزشمندی را تدوین و طراحی کرده است.

وی افزود: دین اسلام به واسطه توجه به همه مسائل بشر از کامل‌ترین ادیان الهی است بنابراین خدمت در این کشور و به مردم این جامعه نوعی عبادت به شمار می‌رود.

مغیثی عملکرد دستگاه قضایی و امنیتی را در برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد عملکردی مثبت ذکر کرد و گفت: همدلی، وحدت، دلسوزی و تلاش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد از وظایف تک تک مردم و مسئولان است.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه از عملکرد مثبت دادگستری و دادستانی نهاوند قدردانی کرد و بیان داشت: حضور حجت‌الاسلام قربانی به عنوان رئیس دادگستری و صادقی جوزانی به عنوان دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند طی سال‌های گذشته توانسته رضایت مردمی و ارباب رجوع را در پی داشته باشد که نشانگر تلاش مجدانه قضات دستگاه قضایی و مدیران مربوطه است.

اسماعیل زارعی‌کوشا از کمک 141 میلیون تومانی خیران نهاوندی طی سال جاری برای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها خبر داد و افزود: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش داشته که نشان‌دهنده نوع‌دوستی و همکاری بین دستگاه قضایی و مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد حضور کادر مدیریتی جدید در دادگستری و دادستانی موجبات خدمات شایسته به مردم را فراهم کند و خواستار تقویت نیروی انسانی و کادر قضایی در محاکم قضایی شهرستان نهاوند شد.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: تاکنون کمبود کادر قضایی هیچ خللی در رسیدگی سریع و به موقع به پرونده‌های وارده به محاکم قضایی وارد نکرده است.

رئیس سابق دادگستری نهاوند نیز اظهار داشت: شهرستان نهاوند به لحاظ رسیدگی سریع و به موقع به پرونده‌های وارده و مختومه کردن پرونده‌ها جزو شهرستان‌های برتر استان همدان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام مجید قربانی اضافه کرد: در سال 90 تعداد 18 هزار و 500 پرونده وارد محاکم قضایی نهاوند شده که 17 هزار و 200 پرونده از این تعداد مختومه شده است.

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال 3 هزار و 356 پرونده وارد محاکم قضایی نهاوند شده که 3 هزار و 421 پرونده مختومه شده‌اند.

رئیس سابق دادگستری نهاوند وجود شورای حل اختلاف را بزرگ‌ترین کمک به دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: عملکرد مثبت شوراهای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌ها و ایجاد سازش بین طرفین باعث شده تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی شهرستان زودتر به نتیجه رسیده و به صلح و سازش بین طرفین منتهی شود.

در پایان یحیی ابراهیمی و محمد کریمی به عنوان رئیس دادگستری نهاوند و دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند منصوب شدند و از خدمات حجت‌الاسلام مجید قربانی رئیس دادگستری سابق و مجتبی صادقی جوزانی دادستانی قبلی نهاوند قدردانی شد.

حجت‌الاسلام قربانی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان ملایر منصوب شد و قرار است صادقی جوزانی نیز رئیس دادگاه خانواده استان همدان شود.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول