اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی:

هیچ پرونده قتل بلاکشف در آذربایجان‌شرقی نداریم

خبرگزاری فارس: جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جرایم در شهر تبریز از آغاز امسال نسبت به سال قبل هفت درصد کاهش داشته است، گفت: راز تمام قتل‌ها در سطح استان کشف شده و هیچ پرونده قتل بلاکشف در استان نداریم.

هیچ پرونده قتل بلاکشف در آذربایجان‌شرقی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل اسماعیل‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان اظهار کرد: تعامل پلیس با خبرنگاران و رسانه‌ها زمینه‌ساز برقراری امنیت مطلوب در جامعه است و پلیس در زمینه اطلاع‌رسانی به مردم در مقابل آسیب‌ها و حوادث نیازمند همکاری اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به آمار جرائم استان در سال‌جاری افزود: در بحث جرائم خشن در استان شاهد هیچ گونه جرمی نیستیم و آمار جرائمی همچون سرقت‌های مسلحانه، آدم‌ربایی و گروگانگیری در استان منفی است و در رابطه با جرائمی که چهره امنیت را خدشه‌دار سازد در استان ما هیچ جرمی اتفاق نیفتاده است.

اسماعیل‌زاده یادآوری مستمر هشدارها و پیام‌های پلیسی به مردم را از دست‌اندرکاران عرصه خبر استان خواستار شد و افزود: مردم گرفتار و مشغول امور روزمره هستند و بعضی اوقات از رعایت نکات ایمنی غافل می‌شوند چه بسا یادآوری‌های مستمر در رسانه‌ها آنان را از خطرات در کمین آگاه ساخته و جرائم کاهش می‌‌یابد.

وی تاکید کرد: در بحث ترافیک سازمان‌های زیادی دخیل هستند و در بحث بروز حوادث ترافیکی فقط نیروی انتظامی مسئول نیست و عامل اصلی کاهش تصادفات جاده‌ای رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

این مقام انتظامی گفت: در زمینه جرائم در شهر تبریز از آغاز امسال نسبت به سال قبل هفت درصد کاهش داشته و 75 درصد جرائم واقعه در شهر تبریز کشف می‌شوند و اکثر سرقت‌هایی که در شهر تبریز اتفاق می‌افتد جزئی و پیش پا افتاده است و اکثراً سرقت‌ها کشف می‌شود.

وی گفت: در بحث قتل‌ها خوشبختانه راز تمام قتل‌ها در سطح استان کشف شده و هیچ پرونده قتل بلاکشف در استان نداریم، تمام قتل‌ها براثر درگیری‌های ناموسی، اختلافات خانوادگی و یا اختلافات منطقه‌ای بوده است.

اسماعیل‌زاده اعلام کرد: متاسفانه آمار سرقت خودرو  امسال افزایش یافته و علت آن کمبود ایمنی خودروهای جدید و بی‌توجهی مالکان به تجهیز اتومبیل عامل اصلی بروز سرقت خودرو است.

جانشین انتظامی استان سه عامل اصلی جاده، خودرو و انسان را اصلی‌ترین عامل تصادفات دانست و گفت: از میان این عوامل عامل انسانی مهم‌ترین عامل بوده و سه علت اصلی انحراف به چپ، سرعت غیرمطمئن و خواب‌آلودگی عامل اصلی بروز تصادفات جاده‌ای است.

وی 16 سازمان را در مقوله موادمخدر و مبارزه با آن مسئول دانست و گفت: تعامل و همکاری نیروی انتظامی و مقامات قضایی در جمع‌آوری و مبارزه با عناصر موادمخدر خوب است ولی متاسفانه بعضی مواقع کمبود و ضعف قانون در این حوزه وجود دارد.

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با تشکر مجدد از فعالان عرصه خبر آنان را به همکاری و تعامل بیش از پیش فراخوانده و گفت: در زمینه اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع به مردم نیازمند همکاری شما عزیزان هستیم تا با اطلاع‌رسانی از بروز جرائم غیر قابل جبران جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول