اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان به فکر باشند

خودنمایی سرما در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: با فرارسیدن سرمای زودرس در آذربایجان‌‌شرقی، مردم حادثه‌دیده در مناطق هریس، اهر و ورزقان این روزها با عرض اندام و خودنمایی سرما دست و پنجه نرم می‌کنند که زنگ بیدارباش را برای مسئولان به صدا درآورده است.

خودنمایی سرما در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ساکنان چادرهای سفید در مناطق زلزله‌زده ورزقان، اهر و هریس شب‌های سردی را همراه با لرزه‌های سرما و پس‌لرزه‌ها می‌گذرانند اما سوز این سرما به علت کوهستانی بودن به زودی به روزها نیز منتقل خواهد شد.

مسئولان کشوری و استانی در حالی از ساخت مسکن مستحکم برای آسیب‌دیدگان در هفته‌های اول بعد از زلزله 6.2 ریشتری در مناطق آذربایجان‌شرقی خبر داده بودند که 10 روز از این وعده سپری شده و تنها 50 روز از این فرجه باقی مانده است.

با توجه به مشاهدات و همچنین روند کار به نظر می‌رسد باید به فکر شب‌های سرد و به زودی روزهای سرد ورزقان، هریس و اهر باشیم.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در این مورد اظهار کرد: پیشنهادی به نهادهای مسئول، دولت و ریاست ‌جمهور داریم که عاجزانه از سوی یک خادم ملت بیان می‌‌شود، این پیشنهاد از سوی یکی از دلسوزترین نهادهای درگیر در مسئله مطرح می‌شود که هیچ نیت چالشی در این خصوص وجود ندارد.

علی‌اکبر پورجمشیدیان تصریح کرد: ما اطمینان داریم که خانه‌های مردم زلزله‌زده تا وقت موعد تحویل داده می‌شود، اما یک درصد احتمال می‌دهیم که اگر این مسئله تحقق نیابد، باید مردم در سرمای زمستان آن مناطق در جای مطمئنی اسکان داده شوند.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود دولت 6 هزار کانکس ساخته و به منطقه ارسال کند که اگر تا قبل از فرارسیدن فصل سرما توانستند در خانه‌های خود اسکان یابند که هیچ وگرنه به صورت موقت در این کانکس‌ها اسکان داده شوند.

پورجمشیدیان اظهار کرد: افزون بر اینکه این کانکس‌های ساخته شده در دیگر حوادث غیرمترقبه نیز مورد استفاده خواهند بود.

شب‌های مناطق زلزله‌زده ارسباران کمتر از 8 درجه است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز وجود این سرما در مناطق زلزله‌زده را تایید کرد و گفت: هم‌اکنون شب‌ها در مناطق اهر، هریس و ورزقان کمتر از هشت درجه است که براساس استانداردهای موجود اگر درجه هوا از 12 کمتر باشد باید به فکر وسایل گرمایشی بود.

امیر شاهرخ حسنعلی‌زاده نسبت به سردتر شدن هوا از 15 شهریور به بعد هشدار داد و تصریح کرد: از 15 شهریور هوا به سمت هوای پاییزی سوق پیدا می‌کند که باید به فکر گرمایش و یا سکونت مطمئن برای زلزله‌زدگان بود.

وی اضافه کرد: از دوشنبه هفته آینده سیستم باران‌زا وارد منطقه می‌شود که این امر باعث تشدید مشکلات زلزله‌زدگان می‌شود.

حسنعلی‌زاده در عین حال به زیر صفر رسیدن دمای هوا همجنین انتقال سرمای شب به روزها را به پنجم آبان به بعد موکول کرد و گفت: از پنجم تا یازدهم آبان سرما بر منطقه رخنه خواهد کرد.

امید است مسئولان هر چه زودتر برای تسریع در ساخت مسکن زلزله‌زدگان چاره‌ای اندیشیده و نگذارند این باز نیز سوژه‌ای دیگر برای بهره‌برداری سیاسی در دستان دشمنان این مرز پرگهر قرار گیرد.

اینک زمان آن است تا قول‌ها به فعل تبدیل شود و مردم آسیب‌دیده از حادثه زلزله طعم تحقق وعده و وعیدها را بچشند شاید مرهمی بر التیام آنها در این روزها باشد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول