اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران:

کنفرانس اصلاح در عراق برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از برگزاری کنفرانس اصلاح در کشور عراق با حضور گروه‌ها و طایفه‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کنفرانس اصلاح در عراق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین عمار حکیم بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به شهر مقدس قم در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از سفر به قم را دیدار با مراجع عظام تقلید و جویا شدن دیدگاه‌های ایشان نسبت به جهان اسلام و عراق دانست و گفت: در دیدارهایی که با مراجع تقلید داشتم نظرات ایشان را نسبت به وضعیت عراق جویا شده و از این نظرات بهره‌جویی کردم.

وی با اشاره به اینکه علما و مراجع تاکیدات فراوانی نسبت به اتحاد گروه‌ها و طوایف در کشور عراق داشتند گفت: مراجع تقلید دولت عراق را به ارائه خدمت هر چه بیشتر توصیه کردند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها گفت: با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد این فرصت فراهم شده است که دولت اسلامی نقش ارزنده‌ای در تحولات منطقه‌ای ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه ریاست عراق بر اتحادیه عرب نیز می‌تواند نقش تاثیرگذاری در جامعه عربی داشته باشد بیان کرد: ریاست دو کشور بر دو نهاد مهم جهانی می‌تواند امنیت و دوستی را در دنیا ترویج کند.

حکیم با اشاره به اینکه ایران و عراق هم‌اکنون از تاثیرات بسیار خوبی بر ملت‌های منطقه برخوردارند گفت: باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برده و فرهنگ آشتی را توسعه داد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع کشور سوریه بیان کرد: ملت سوریه باید حقوق خود را بستانند اما نباید در این کشور شاهد خونریزی باشیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: وضعیت سوریه با اراده ملت‌ها محقق می‌شود نه کشورهای فرا منطقه‌ای.

حکیم در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور عراق اظهار کرد: در حال حاضر نگاه مثبتی نسبت به کشور عراق وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک نیز کنفرانس اصلاح را در کشور عراق برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این کنفرانس طایفه‌ها و گروه‌های سیاسی عراق حضور خواهند داشت افزود: مرجعیت و مؤسسات دینی عراق نقش ارزنده‌ای در این کشور دارند و باید از این نقش در راستای وحدت و یکدلی استفاده کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول