اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پناهیان:

بی‌دین‌ها در قالب دینداری کار هنری می‌کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ اخیراً برخی افراد بی‌دین با زبان دین منهای انقلاب اسلامی کارهای هنری از جمله فیلم‌سازی انجام می‌دهند.

بی‌دین‌ها در قالب دینداری کار هنری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح‌ امروز حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در جمع هنرمندان مسجدی سراسر کشور در مشهد، اظهار کرد: این افراد در فیلم‌ها و سایت‌هایشان تبلیغ می‌کنند که شرط قبول اعمال دوست‌ داشتن مردم است، در حالی که این شرط دوست داشتن ائمه اطهار است.

وی ادامه داد: در قاموس و فرهنگ لغت مسجد اسلام غیر انقلابی، مسجد ضرار است که پیامبر اکرم (ص) آن را خراب کرد.

پناهیان درباره خصوصیات این مساجد گفت: دست‌اندرکاران این مساجد افرادی به ظاهر اخلاقی هستند که معتقدند نباید در این مکان نامی از شهدا، جهاد، امام و ارزش‌های انقلابی برد.

وی افزود: کسی که در دوره غیبت امام زمان (عج) به اسلام خیانت کند در دوره ظهور نمی‌تواند به ایشان خدمت کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه هنر را دمیدن روح معنوی به انسان، نجات مستضعفین و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) برشمرد و افزود: کار هنری برای رونق بخشیدن به مسجد، ارسال پیام مسجد به جهانیان، جذب دیگران و تربیت مسجدی‌ها است.

وی خطاب به فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تاکید بر موضوع انقلاب در فعالیت‌های هنری اظهار داشت: زمانی که مشغول به فعالیت‌های هنری شده‌اید موضوع کارهای شما معنویت غیر انقلابی نباشد چرا که خون شهدا مساجد را آبیاری نمود.

این استاد حوزه ادامه داد:‌ حلقه وصلی بین شرکت ‌کنندگان در مساجد، حوزه‌های علمیه و مدیران باید در جامعه ایجاد شود که عزم همه آنها خدمت و رونق بخشیدن به مساجد باشد.

این خطیب، حلقه مفقوده را هنرمندان مسجدی برشمرد و اظهار داشت: هنرمندان مسجدی با زبان هنر حقیقت را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: مسئولیت بی‌دینی و دینداری مردم هر محل برعهده بچه‌های مسجدی است که در صورت غفلت در آخرت مواخذه می‌شوند.

پناهیان با تاکید بر حل مشکلات جامعه ابراز داشت: در فعالیت‌های مساجد نباید چشم به دست مسئولان دولتی باشیم.

وی ادامه داد: ‌اگر هنرمند فرهنگ مسجد را که امام آن را مدیریت کرد با هنر خود مزین نماید می‌تواند صدای مسجد را به همه دنیا برساند.

پناهیان از کم‌کاری در معرفی تشیّع و معرفی امام حسین (ع) در جامعه خطاب به فعالان هنری مساجد انتقاد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم دنیا از هرزگی خسته‌ شده‌اند، ادامه داد: دنیا آماده شنیدن پیام انقلاب اسلامی بوده و به دنبال هرزگی نیست، باید با راه‌اندازی سایت اینترنتی و شبکه تلویزیونی هنری مانند سینه‌زنی را به مردم دنیا نشان داد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در تهران که در آن تعدادی از هنرمندان به نشانه اعتراض به نمایش فیلمی در دفاع از غزه آبستراکسیون کردند، اظهار داشت: این در حالی است که بسیاری از یهودیان در دنیا تظاهراتی علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند.

پناهیان با اشاره به نقش تربیتی مسجد گفت:‌ مسجد دارای دو اثر تربیتی استمرار حضور و تعبّد است.

وی ادامه داد: بعید می‌دانم مدارس آدم متعبّد تربیت کند، خیلی زحمت بکشد فرد را اخلاقی تربیت می‌کند در حالی که این مسجد است که فرد را متعبّد می‌کند.

به گفته این مدرس حوزه، رکن اصلی کمک اصلی ولایت است که مهم‌ترین جایگاه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مسجد است.

پنجمین همایش اندیشه‌های آسمانی به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور هنرمندان برگزیده کانون‌ها از سراسر کشور در دو بخش برادران و خواهران شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول