اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده کل سپاه/2 و پایانی

انقلاب اسلامی امروز در سراسر دنیا شتاب بسیار زیادی پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ انقلاب اسلامی امروز شتاب بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده که ایران و نظام جمهوری اسلامی منشا و نقطه کانونی این حرکت الهی هستند.

انقلاب اسلامی امروز در سراسر دنیا شتاب بسیار زیادی پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری درادامه سخنانش در اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور که در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند این مسئله بود که فرمودند، اساتید دانشگاه‌های ما و اساتید بسیجی باید تلاش کنند تا فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق در دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند و نقش اساتید در این عرصه بسیار برجسته است چرا که اینها همان فرماندهان جنگ نرم هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر می‌خواهیم یک کار خداپسندانه و موثر در شأن انقلاب اسلامی و وضعیتی که امروز این انقلاب دارد انجام دهیم باید ابتدا اقداماتی که تا به امروز انجام شده را مشاهده کرده و سپس فاصله‌ای که با آن داریم و مدنظر است را مورد توجه قرار دهیم چرا که این شکاف و فاصله بسیار زیاد است، البته در این مسیر باید فشارهایی را نیز تحمل کنیم که البته این ویژگی‌ نیروهای بسیجی و تمام نیروها در جبهه‌ها و یا در سطح اداره کشور و در دانشگاه‌هاست لذا باید در این عرصه این ویژگی را در انجام اقدامات مدنظر داشته باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر امروز ما نام مقدس بسیجی را بر خود می‌گذاریم و همراه خود یدک می‌کشیم باید در این راستا بتوانیم حق خود را نسبت به آن ادا کنیم لذا در این راستا اگر خواهان انجام چنین کاری هستیم باید مطالباتی که حضرت آقا داشتند را در بخش‌های مختلف کشور مورد توجه قرار داده و البته معنای دیگر این مطالبات این است که امروز حرکتی به سمت جلو و دارای پیشرفت داریم اما مهم شتاب این حرکت است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امروز در سراسر دنیا شتاب بسیار زیادی پیدا کرده است، در عین حال باید توجه داشت که کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی منشا این حرکت و نقطه کانونی این حرکت الهی هستند، البته روند و شتاب آن از نظر مقام معظم رهبری قابل قبول نیست، لذا امروز همه نیروهای فکری علمی و همه کسانی که خدای متعال به آنها استعداد علمی و فهم علمی را عطا کرده وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند.

سردار جعفری با بیان مطلب فوق ادامه داد: باید توجه داشت که در هیچ مقطعی از انقلاب حتی در صدر اسلام نیز این‌گونه که پیشرفت‌های رسانه‌ای و تکنولوژی داشته‌ایم نبوده و برد دین و اثراتی که اسلام و ارزش‌های اسلامی در دنیا می‌گذارد در هیچ زمانی به واقع همانند امروز نبوده است و ما برای اینکه بتوانیم این نیاز شدید بشر به قوانین اسلامی و آموزه‌های دینی و اسلامی و پیام‌های دین خدا را به آن برسانیم باید فرصتی که انقلاب اسلامی در اختیار ما گذاشته را در راه یاری کردن خدا قرار دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز شرایط بسیار خوب برای اسلام و انقلاب اسلامی و توسعه پیام‌های انقلاب به وجود آمده است و باید این فرصت و شرایط را درک کنیم.

وی افزود: یاری دین خدا و دفاع از ارزش‌ها دفاع از حق بوده و امروز باید توجه داشت که جنگ نرم بین حق و باطل و بین اسلام و کفر است و در این عرصه سلاح ما قلم، زبان و فکر بوده و انتقال آن به دیگران است.

سردار جعفری ادامه داد: امروز باید حق را بشناسیم و ابعاد آن را درک کنیم و به واقع مسائلی که در این جنگ نرم معنا پیدا می‌کند را بفهمیم و با تحمل سختی‌های مختلف با هنرمندی به دیگران این مفاهیم را منتقل کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج پرچمدار انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: شعار طرفداری از انقلاب و مردم و دفاع از ارزش‌ها را می‌دهیم ولی باید توجه داشت که این دفاع در عرصه‌های مختلف و سطوح مختلف باید وجود داشته باشد و باید دید که امروز در چه مرحله‌ای هستیم که البته بهترین تعبیر در این زمینه تعبیر مقام معظم رهبری است که فرمودند، انقلاب اسلامی 5 مرحله دارد که امروز ما در مرحله سوم هستیم و این مرحله همان اسلامی شدن دولت و مجموعه طرفدارهای نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: سخت‌ترین همین مرحله سوم است که البته نقش اساتید دانشگاه‌ها و فرماندهان جنگ نرم در این عرصه قطعاً در راستای کادرسازی و تربیت نیرو برای اداره آینده کشور است و امروز این مهم‌ترین وظیفه‌ای است که برعهده اساتید انقلابی و بسیجی است، بنابراین باید برای آن برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و برای پیاده‌سازی آن طرح‌های اجرایی داشته‌ باشیم.

سردار جعفری تاکید کرد: امروز ما باید بدانیم برای کمک کردن در راستای عبور از این مرحله چه اقداماتی را باید انجام دهیم که البته این اقدامات حتماً بدون کمک و استعانت از خدای متعال امکان‌پذیر نبوده و باید خالصانه نیت کرده و برای یاری دین خدا و رضای الهی از توان خود و تمام استعداد خود استفاده کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: متاسفانه در اواسط انقلاب اسلامی اقداماتی توسط دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شد که جهت‌گیری‌های انقلاب جهت‌گیری‌های غلطی بوده است و متاسفانه شاهد چنین مشکلاتی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها بوده‌ایم، بنابراین باید این نگاه تحولی خود را به عنوان وظیفه‌ای مورد توجه قرار داده و باید در هر مرحله آن را مدنظر داشته باشیم و اگر می‌خواهیم کاری را به درستی انجام دهیم قطعاً باید نگاه‌مان به صحبت‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب باشد و با توانمندی و استعدادی که داریم باید بتوانیم آن را در مجموعه خود پیاده‌سازی کنیم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: نگاه تحولی و انقلابی شدن و حفظ کردن روحیه انقلابی و تحول‌آمیز برای انقلاب کار ساده‌ای نیست و این خصوصیت و ویژگی است که باید هر بسیجی در هر جایگاهی آن را داشته باشد و به ویژه اساتید بسیجی که نیز پیشتاز در این عرصه هستند باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول