اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور مغولستان با دیدن آثار تاریخی اصفهان تأکید کرد

آفرین به هنر ایرانی و درود بر این معماری باشکوه

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور مغولستان گفت: آفرین به هنر ایرانی و درود بر این معماری باشکوه و بی‌نظیر ایرانی که جای تشویق بسیار دارد.

آفرین به هنر ایرانی و درود بر این معماری باشکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رئیس جمهور مغولستان صبح امروز از مسجد جامع اصفهان که دایرةالمعارف معماری اسلامی لقب گرفته است، بازدید کرد و علاوه بر آن به بازدید از محراب الجایتو مسجد جامع پرداخت، این بازدید دقایقی به طول انجامید.

تساخیاگین البگ دورج پس از بازدید از مسجد جامع اصفهان با اشاره به اینکه بین دو کشور ایران و مغولستان ارتباط عمیق فرهنگی وجود دارد، تاکید کرد: در واقع این دو کشور بسیار به یکدیگر نزدیک هستند.

رئیس جمهور مغولستان با اشاره به اینکه پیش از این نیز وصف اصفهان که جاذبه‌های زیادی دارد را شنیده بودم، ادامه داد: رابطه و شرایط فرهنگی این دو کشور به یکدیگر نزدیک است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم برای صدور روادید و ایجاد شرایط زمینه تبادل دانشجویان را بین ایران و مغولستان ایجاد کنیم.

البگ دورج تصریح کرد: پیش از این مردم مغولستان بیشتر به سمت اروپا و آسیا برای گردشگری و تحصیل می‌رفتند.

وی با بیان اینکه آنها کم‌تر به سمت اصفهان و ایران آمده‌اند، اظهار کرد: اکنون شرایط را به شکلی فراهم می‌کنیم تا آنها از جاذبه‌های اصفهان دیدن کنند.

برای آزمایش صدای پژواک در محوطه مسجد امام (ره) رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراهش به اتفاق هم‌خوانی کردند.

رئیس جمهور مغولستان به اتفاق هیئت همراه در حاشیه سفر برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد و حضور در اصفهان در بازدید از اصفهان و بناهای تاریخی این شهر به وجد آمدند.

رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراه در واکنش به توضیحات مترجمشان در مورد خاصیت پژواک در آثار تاریخی اصفهان و به ویژه مسجد امام (ره) خواستند تا این انعکاس صدا را آزمایش کنند، بنابراین در اقدامی جالب یکی از سروده‌های ملی خود را با صدای بلند هم‌خوانی کردند و پس از آن با صدای بلندتر به تشویق این خاصیت بنای تاریخی میدان امام (ره) پرداختند.

رئیس جمهور مغولستان تساخیاگین البگ دورج در این لحظه گفت: آفرین به هنر ایرانی و درود بر این معماری باشکوه و بی‌نظیر ایرانی که جای تشویق بسیار دارد.

بازدید رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراه از میدان نقش‌جهان اصفهان هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول