اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

هویت ما با آثار تاریخی اصفهان گره خورده است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نسل امروز میراث‌دار آثار تاریخی گذشته ایران زمین است، گفت: هویت ما با آثار تاریخی اصفهان گره خورده است.

هویت ما با آثار تاریخی اصفهان گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی لحظاتی پیش در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در استقبال از تساخیاگین البگ دورج، رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراه وی با بیان اینکه اصفهان دارای ادوار مختلف تاریخی است، اظهار کرد: دوره اوج و شکوفایی آن و در واقع مهم‌ترین دوره اصفهان، عصر صفویه است و امروز ما میراث‌دار آثار آن دوره هستیم که با هویت ما گره خورده است.

وی یادآور شد: در عصر صفوی فرهنگ و تمدن خاصی در حوزه‌های مختلف در اصفهان وجود داشته که آثار برجسته تاریخی نمودی از اینها است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه صرف نظر از هویت تاریخی و فرهنگی اصفهان، این استان از لحاظ صنعتی نیز در سطح کشور رتبه خوبی دارد، تصریح کرد: هم‌چنین به سبب تعدد بناهای تاریخی اصفهان در بحث گردشگری و صنایع دستی نیز شاهد شکوه ویژه‌ای در این استان هستیم.

وی در ادامه وجود بناهای تاریخی مختلف از جمله کلیسای وانک و مکان‌های مقدس زرتشتیان را در اصفهان از ویژگی خاص این شهر برشمرد و گفت: هم‌چنین اصفهان از نظر فرهنگی و غنای علمی از غنای بالایی برخوردار بوده، چنانچه تعدد دانشگاه‌های مختلف در اصفهان چشم‌گیر است.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول