اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مقام ارشد صهیونیست: اسرائیل برای حمله به ایران تکیه‌گاهی بجز خودش ندارد

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد صهیونیست گفت: اسرائیل به این احساس روشن رسیده است برای حمله به ایران تکیه‌گاهی بجز خودش ندارد.

مقام ارشد صهیونیست: اسرائیل برای حمله به ایران تکیه‌گاهی بجز خودش ندارد

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی به نقل از یکی از مقامات ارشد اسرائیل نوشت: «برای حل مشکل ایران، اسرائیل هر چه بیشتر مطمئن می‌شود باید تنها به خودش تکیه کند و تکیه‌گاه دیگری ندارد».

این روزنامه صهیونیستی نوشت: «علی‌رغم ادعای جدید کاخ سفید مبنی بر تعهد به امنیت اسرائیل، تل‌آویو از این شکایت دارد که آمریکا خط قرمزهای لازم برای جلوگیری از انگیزه ایران برای تولید بمب را تعیین نمی‌کند».

 یکی از مقامات ارشد اسرائیل که خواست نامش فاش نشود گفت: «پیشرفت ایران به سوی بمب اتمی، ناکامی آمریکا در وضع خط قرمز علیه ایران و اظهارات انتقادی یکی از مقامات ارشد نظامی امریکا درباره حمله اسرائیل به ایران، اسرائیل را به این احساس روشن رسانده است که بجز خودش تکیه‌گاه دیگری ندارد».

این اظهارات را شبکه 2 اسرائیل به نقل از یکی از مقامات بلندپایه صهیونیست بیان کرده است.

کاخ سفید به تازگی مجدداً تعهد خود به امنیت اسرائیل را اعلام کرده است، اما این مقام اسرائیلی واکنش تندی به این سخنان نشان داد: «توضیح شکاف عمیقی که بین اظهارات کاخ سفید درباره تعهد به امنیت اسرائیل و اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وجود دارد، دشوار است. چیزی که مهم است، لفظ نیست، عمل است».

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه گفت اگر قرار باشد اسرائیل به ایران حمله کند او قصد ندارد در این حمله «شریک جرم» باشد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، بسیاری از صاحبنظران اسرائیلی استفاده دمپسی از عبارت «شریک جرم» را بسیار ناامیدکننده دانسته‌اند.

این صاحبنظران از این ناخشنودند که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عمد از کلمه‌ای استفاده کرده است که دلالتهای معنایی کیفری و مجرمانه دارد.

انتهای پیام/د.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول