اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

سیره آیت‌الله گلپایگانی برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری فارس: مدیره حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: باید با استفاده از سیره اخلاقی و رفتاری مراجع تقلید از جمله آیت‌الله گلپایگانی، کتاب‌هایی برای گروه سنی جوان و نوجوان تهیه و منتشر کرد.

سیره آیت‌الله گلپایگانی برای جوانان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله گلپایگانی اظهار کرد: برگزاری کنگره و بزرگداشت برای شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله گلپایگانی یکی از ضرورت‌های لازم برای فرهنگ‌سازی دینی محسوب می‌شود.

وی افزود: خدمات بزرگی در بخش‌های مختلف به وسیله آیت‌الله گلپایگانی به ملت ایران صورت گرفته و نباید بهره‌گیری از برکات وجودی چنین شخصیت‌هایی تنها منحصر به دوران حیاتشان باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه برگزاری کنگره فقیه آگاه از جمله اقدامات ماندگار در فرهنگ این دیار خواهد بود گفت: فرد عالم در ذات خویش باقی است اما شرط آن این است که افراد مرتبط و آشنا با آنها تلاش خود را پس از مرگ این افراد به کار گیرند.

وی ادامه داد: آیت‌الله گلپایگانی منشأ خدمات و برکات فراوانی در حوزه‌های علمیه و کشور بوده و چهره و مشی زندگی این مرجع تقلید همه در راستای تبلیغ دین و خداشناسی بود.

حسینی‌بوشهری شخصیت آیت‌الله گلپایگانی را مصداق افرادی دانست که انسان را به یاد خداوند و آخرت می‌اندازند و بیان داشت: برگزاری کنگره ملی برای چنین افرادی موجب خوشحالی حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه نگاه جامعی به زندگی آیت‌الله گلپایگانی در کنگره فقیه آگاه صورت گرفته است گفت: در اینگونه موارد باید به کیفیت توجه داشت و کاری که آغاز می‌شود باید در تمام ابعاد مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی نسل جوان امروز با علمای شیعه کم بوده و از خصوصیات کامل آنها بی‌اطلاع هستند بنابراین باید با استفاده از سیره اخلاقی و رفتاری مراجع تقلید، کتاب‌هایی برای این گروه سنی تهیه و منتشر کرد.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر استفاده از نکات زندگی مراجع تقلید برای تهیه کتاب و جزواتی ویژه هر گروه سنی جامعه افزود: کتاب‌های فقهی آیت‌الله گلپایگانی تنها منحصر به دوران حیات ایشان نبوده و تا سال‌ها مورد استفاده حوزه‌های علمیه و طلاب خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سیره تبلیغی و مبارزاتی ویژه آیت‌الله گلپایگانی گفت: این شخصیت بزرگ تا اواخر عمر به تبلیغ و برگزاری منبر و عزاداری سیدالشهداء(ع) مقید بود و این مسئله نشان می‌دهد که تبلیغ منافاتی با کارهای مهم علمی ندارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول