اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

مشکلات بنگاه‌های زودبازده دغدغه یک طرفه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مشکلات بنگاه‌های زودبازده دغدغه یک طرفه نیست.

مشکلات بنگاه‌های زودبازده دغدغه یک طرفه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان که در شهرک صنعتی آق‌قلا برگزار شد اظهار داشت: موفقیت یا عدم موفقیت بنگاه‌های زودبازده به چند ماه اخیر برنمی‌گردد و برآوردها نشان می‌دهد که مشکلات ریشه در گذشته دارد، مطالعات ضعیف در اقتصادی بودن رشته تولید و بازاریابی آن از مهمترین مشکلاتی است که متأسفانه در گذشته به آن توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر که مقام معظم رهبری موضوع مباحث اقتصادی را به صورت جدی معرفی کردند و آنها را در عناوین سالها نامگذاری کرده مأموریت جدی‌تری را بر عهده همه بخش‌ها روشن می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه این سازمان همواره سعی کرده تا حرکت در بخش تولید را تقویت کند تصریح کرد: کشور با تولید پیش خواهد رفت لذا اگر محور توسعه بر مبنای تولید بنیان نهاده شود پایدار خواهد بود.

پورمحمدی توجه به تولید و توسعه را در افزایش قدرت اشتغال مهم خواند و اذعان کرد توجه به این بخش می‌تواند در اصلاح گردش نقدینگی، بهبود درآمد ملی، افزایش رقابت صادرات و همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی را رقم بزند.

وی با تأکید بر اینکه کشور ظرفیت گسترده و بستر مستعدی برای تولید دارد خاطر نشان کرد: همه باید بسیج شویم تا از تولید به نحو مناسب و مطلوب حمایت کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه تولید به عوامل زیادی وابسته است خاطر نشان کرد: توجه به مسائل زیرساختی یکی از مسائلی است که حجم وسیعی از آن در کشور اتفاق افتاده و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل کرده‌ایم.

پورمحمدی با اذعان اینکه ظرفیت اساسی تحول در تولید شکل گرفته است بیان داشت: خوشبختانه فرهنگ دانش و فن تولید در کشور نهادینه شده و تولید‌گران و صنعتگران ما این فنون را به خوبی فرا گرفته‌اند و از قدرت رقابت بالایی برخوردار هستند.

وی متذکر شد: کشور به دلیل منابع عظیمی که در قدرت خرید دارد می‌تواند در این زمینه گام‌های خوبی بردارد و اهرم دیگری که برای توسعه تولید در کشور باید به آن توجه شود بازار مصرف و قدرت خرید مردم است که این موضوع نیز در جامعه وجود دارد.

وی یکی دیگر از مسائل مهم تولید را در مدیریت مالی، بازاریابی و هزینه‌های بازآفرینی تولید عنوان کرد و افزود: متأسفانه در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم که باید بیشتر از گذشته به آن توجه شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه گلستان متکی به بنگاه‌های زودبازده است و تعداد کارگران در این بخش 18 لغایت 19 هزار نفر در 800 واحد صنعتی است می‌توان گفت که میانگین شاغلین هر واحد صنعتی در این استان بالغ بر 21 نفر است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نوسانات زیادی در بخش تولید وجود دارد بیان داشت: توجه مقام معظم رهبری نیز به این مسئله معطوف شده اما متأسفانه تدابیر نیز در این راستا کم بوده است و سبب شده مشکلاتی بر تولید‌کنندگان افزوده شود.

پورمحمدی شرایط تحریمی را نیز مزید بر مشکلات این بخش برشمرد و گفت: راه‌حل این مسئله برگشت جدی به سمت تولید و اقتصادی کردن آن است که باید قوانین و مقرراتی که تولید را غیر اقتصادی، غیررقابتی و با بهره‌وری کم روبرو می‌کند برطرف کنیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول