اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم آباد:

ریاست ایران غیرمتعهدها را به اهداف اولیه‌شان نزدیکتر می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد گفت: امروز با ریاست ایران در جنبش عدم تعهد این جنبش به اهداف و آرمان‌های اولیه‌اش که همانا ایستادگی در برابر سلطه جهانی است، بازگشته است.

ریاست ایران غیرمتعهدها را به اهداف اولیه‌شان نزدیکتر می‌کند

به گزارش فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد، برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران را مهمترین رویداد جهان دانست و افزود و گفت: این جنبش بزرگترین سازمان بین‌المللی بعد از سازمان ملل است چرا که اتحادیه‌های اروپا فقط 28 عضو دارد، اتحادیه عرب 22 عضو و حتی سران کنفرانس اسلامی 57 عضو دارد اما اجلاس غیرمتعهدها 120 کشور در آن عضویت دارند.

میرعمادی ادامه داد: از همین رو تأثیرگذاری این  120 کشور در روابط جهانی بسیار است و موضع‌گیری‌هایی که این اجلاس در طول این مدت داشته در شرایط جهانی بسیار تأثیر مستقیم گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس در شرایطی در تهران برگزار می‌شود که ایران پرچمدار بیداری اسلامی در منطقه است، افزود: تمام دشمنان انقلاب اسلامی تمام توان و تلاش خود را به کار بستند که توفیق این اجلاس را به حداقل برسانند و با سیاه‌نمایی‌های بیش از حد می‌خواستند میزبان را تخریب کنند اما نتیجه برعکس شد.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش بی‌وقفه و از هر روشی که می‌توانستند، خواستند سران عضو را از شرکت در این اجلاس منصرف کنند و حتی بعضا برای برخی پیامکی تهدیدآمیز فرستادند ولی دنیا شاهد بود که استقبال بی‌نظیری از طرف اعضا از این اجلاس شد.

حجت‌الاسلام میرعمادی افزود: دشمنان ایران و کشورهای آزاده تا جایی عصبانی شده بودند که برخی از اعضا از جمله مصر و هند را مستقیما تهدید کردند و از طرفی تحریم‌های خود علیه ایران را شدت بخشیدند اما باز جوابگو نبود.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به سخنان جامع، کامل، حکیمانه و تاریخی رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه اجلاس سران اشاره کرد و افزود: سخنان شجاعانه رهبری در این اجلاس مایه افتخار و عزت ملی ما شد. رهنمودهای رهبری نقشه راه برای حرکت این جنبش در جهان خواهد بود و آیندگان مطمئنا از آن استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در این سخنرانی شجاعانه و صادقانه، مقام معظم رهبری مواضع جمهوری اسلامی در موارد مختلف را اعلام کردند که ضرورت تغییر در ساختار سازمان ملل و شورای امنیت، رسیدگی به وضعیت فلسطین، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی منطقه، پایان بخشیدن به بحث مسئله هسته‌ای ایران از جمله این مواضع بود.

امام جمعه خرم آباد در خاتمه این بحث از گویندگان، نویسندگان و اصحاب رسانه خواست تا صحبت‌ها و رهنمودهای رهبری در این اجلاس را دستمایه مطالب و برنامه‌های خودشان قرار دهند و گفت: پند و اندرز و خیرخواهی‌های حکیمانه رهبری در چند سال آینده اثرگذاری خود را نشان خواهد داد.

وی در ادامه به دیگر مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: در هفته بانکداری انتظار داریم بانک‌ها در این شرایط حساس کشور که توجه به اقتصاد مقاومتی نیاز کشور است ارائه تسهیلات و اعتبارات در راستای تقویت تولید ملی و سرمایه ایرانی ضروری‌ترین وظیفه بانک‌ها است و از طرفی انتظار داریم مردم و وام گیرنده‌ها در پرداخت به موقع دیون خود حساس باشند و با به موقع پرداخت کردن اقساط وامهایشان اقتصاد کشور را تقویت نمایند.

وی به 15 شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سید‌الشهدا در جنگ احد و روز وفات عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: ویژگی اصلی این دو شخصیت بزرگ شجاعت و شهامت در دفاع از رسالت و ولایت بوده است.

وی در ادامه به 14 شهریور سالروز شهادت آیت الله قدوسی دادستان کل انقلاب اسلامی و شهادت سرتیپ علی دستجردی رئیس کل شهربانی وقت اشاره کرد و افزود: این دو شخصیت مؤمن، انقلابی و مبارز که تمام وجود خود را وقف به ثمر رسیدن انقلاب کرده بودند که قربانی تروریست شدند و یاد آنها را گرامی می‌داریم.

امام جمعه خرم آباد در پایان از 12 شهریور به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس یاد کرد و افزود: در این روز رئیسعلی دلواری که از افراد شجاع و دلیر خطه جنوب است در راه مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه استعمار انگلیس به شهادت رسید.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول