اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

رهبری قاطعانه خواسته‌های کشورهای جهان را بیان کرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مقام معظم رهبری در اجلاس نم بسیار حساب شده و دقیق و قاطعانه خواسته‌های کشورهای جهان را بیان کرد.

رهبری قاطعانه خواسته‌های کشورهای جهان را بیان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله سید‌کاظم نور‌مفیدی در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: هفته‌ای که گذشت در کشورمان هفته بسیار با اهمیتی بود به طوری که تشکیل اجلاس کشورهای غیرمتعهد در پایتخت ایران برگزار شد در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در سال 1376 کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی با شرکت 56 کشور در تهران برگزار شده بود. اما شانزدهمین اجلاسی که در تهران در حال برگزاری است بسیار گسترده‌تر است و حدود 118 کشور عضو، 20 کشور ناظر، حدود 150 کشور در اجلاس غیرمتعهد‌ها شرکت کردند که همه اینها نشان از اهمیت این مراسم دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان داشت: آمریکایی‌ها تلاش کرده بودند تا این اجلاس در تهران باشکوه برگزار نشود و می‌خواستند خیلی از سران را به تردید انداخته تا حضور ضعیفی در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی که در ایران برگزار می‌شود داشته باشند ولی همانطور که دیدیم آنها در این زمینه توفیقی حاصل نکردند.

نورمفیدی به اعترافات خبرگزاری‌های مهم جهان در خصوص برگزاری اجلاس نم اشاره کرد و متذکر شد: روزنامه واشنگتن تایمز اعلام کرده بود که رقابتی بین آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران و اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سطح جهان ایجاد شده است که تاکنون رهبر ایران پیروز این رقابت بوده است. همچنین این روزنامه با اشاره به برگزاری اجلاس و حضور بانکی‌مون دبیر کل سازمان بین‌المللی نوشت که اوباما نه تنها دیگر در دنیا محبوب نیست بلکه دیگر کسی از او نمی‌هراسد.

وی اضافه کرد: روزنامه واشنگتن‌ پست نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجلاس نم آخرین میخ بر پابوس اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه ریاست ایران در اجلاس نم بسیار با اهمیت است ابراز داشت: ایران با داشتن این موقعیت می‌تواند کارهایی را در سطح جهان انجام دهد و باید تلاش کند که به اهداف اولیه بنیان‌گذاران این سازمان نزدیک شود و اجازه ندهد تا از اهداف اولیه خود فاصله بگیرد.

نورمفیدی یکی از اهداف اجلاس نم را استقلال کشورها در مقابل ابرقدرت‌های جهانی و ایستادگی در برابر نظام سلطه برشمرد و افزود: جهان نباید با مدیریت تک قطبی در جهان پیش برود و آنچه که مورد نظر ایران در اجلاس غیرمتعهد‌ها است مدیریت مشترک جهانی خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز مدیریت جهان را بعضی از کشورها و یا یکی از آنها بر عهده دارند که این تک قطبی بودن جهان به نفع هیچ کشوری نیست و همه کشورها باید در مدیریت جهان نقش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ریاست این اجلاس باید نکته دیگری را مورد هدف قرار دهد اشاره کرد و متذکر شد: کشورهای غیرمتعهدها تا به حال از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران دفاع کرده‌اند و حال که ریاست این سازمان به دست جمهوری اسلامی ایران است قطعا می‌تواند در این زمینه ایفای نقش کند.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: آنچه مورد انتظار است اینکه ایران به عنوان ریاست این سازمان ایفای نقش می‌کند و باید بیشتر از گذشته تلاش کند و توجه داشته باشد جهان از حق وتو که تنها 5 کشور آن را بر عهده دارد رنج می‌برد و باید در رفع ظلم، استعمار و استثمار با پشتیبانی این کشورها بشریت را به صلح عادلانه نزدیک کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول