اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس: یک سال دیگر در سفارت اکوادور می‌مانم

خبرگزاری فارس: بنیان‌گذار سایت جنجالی ویکی‌لیکس اعلام کرد خود را برای ماندن در سفارت اکوادور در لندن به مدت یک سال دیگر آماده کرده است.

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس: یک سال دیگر در سفارت اکوادور می‌مانم

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی»، «جولیان آسانژ» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اکوادور اعلام کرد معتقد است بن‌بست بوجود آمده با انگلیس در خصوص اعطای پناهندگی سیاسی به وی، حل می‌شود اما احتمالا این روند 6 تا 12 ماه به طول خواهد انجامید و خود را برای ماندن در سفارت «کیتو» برای این مدت طولانی آماده کرده است.

بنیان‌گذار سایت جنجالی ویکی‌لیکس در گفت‌وگو با شبکه «گاما» اکوادور گفت: این بن‌بست با انگلیس از طریق دیپلماسی حل می‌شود اما این روند ممکن است بین 6 تا 12 ماه طول بکشد و تازه بعد از گذشت این زمان توافق با دولت اکوادور حاصل شود.

بنابراین گزارش، جولیان آسانژ در تاریخ 19 ماه ژوئیه از ترس اینکه دولت انگلیس وی را در پرونده فساد اخلاقی به سوئد استرداد ندهد، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.

حدود 2 هفته پیش، دولت اکوادور به بنیان‌گذار سایت ویکی‌لیکس پناهندگی سیاسی اعطا کرد، اما دولت انگلیس اعلام کرده که این پناهندگی را به رسمیت نمی شناسد و همچنان سعی دارد آسانژ را به سوئد بازگرداند.

جولیان آسانژ در سایت ویکی‌لیکس اسناد متعددی را از سفارت‌خانه‌های ایالات متحده در نقاط مختلف جهان افشا کرد که دردسرهای متعددی را برای سران کاخ سفید به‌وجود آورد و خوراک خبری مناسبی برای رسانه‌های منتقد هژمونی آمریکا شد.

یکی از مطالب افشا شده در اسناد ویکی‌لیکس، ابراز تمایل «یوکیو آمانو»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مواضع ایالات متحده و هم‌پیمانان غربی‌اش علیه برنامه هسته‌ای ایران بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول