اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: سخنان مرسی در اجلاس نم احیای موضع تاریخی مصر است

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که سخنرانی رئیس جمهور مصر در اجلاس نم عمیق و متوازن بود و بر همه مسائل اساسی فلسطین و کشورهای عربی تمرکز داشت.

حماس: سخنان مرسی در اجلاس نم احیای موضع تاریخی مصر است

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های فلسطین، «صلاح البردویل» در واکنش به سخنرانی «محمد مرسی» در اجلاس نم در تهران گفت: این نخستین سفر رئیس جمهور مصر به ایران بود و این حادثه تاریخی مهمی است بویژه اینکه ایران و مصر هر دو کشور قدرتمندی هستند.

وی افزود که به محض ورود مرسی به تهران صفحه شراکت و همکاری بین دو طرف گشوده شد.

بردویل اظهار داشت: آن چیزی که برای ما مهم است سخنان [مرسی] درباره قضیه فلسطین است که وی به تمامی ابعاد قضیه فلسطین پرداخت و درباره مراجعه تشکیلات خودگردان به سازمان ملل برای دستیابی به عضویت در این سازمان نیز گفت: برای ما پرداختن به جزئیات فواید مراجعه به سازمان ملل مهم نیست.

استقبال دولت هنیه از سخنان مرسی درباره فلسطین در اجلاس«نم»

دولت منتخب فلسطین با استقبال از سخنان رئیس جمهور مصر در اجلاس تهران درباره فلسطین اعلام کرد که سخنان مرسی در حمایت از آرمان فلسطین جان تازه‌ای به آن بخشید.

«محمد عوض» معاون هنیه و وزیر امور خارجه دولت منتخب فلسطین گفت: شکی نیست که سخنان مرسی موضع تاریخی مصر است که در دوره رژیم قبلی غایب بود اما مرسی بار دیگر موضع مصر درباره قضیه فلسطین را به اصل خود بازگرداند بویژه اینکه این سخنان وی در اجلاس عدم تعهد ایراد شد.

وی افزود: ما باید این موضع‌گیری را مثبت تلقی کرده و برای ایجاد وحدت فلسطینیان و وحدت قضیه فلسطین برای خدمت به آرمان ملت فلسطین تلاش کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد که پرداختن مرسی به قضیه اسرای فلسطین دلیلی بر این است که مصر به قضیه فلسطین و جزئیات آن توجه دارد و ما باید دست به تحرکات بین‌المللی و حقوقی برای اسرا بزنیم و از این دیدارهایی که مرسی نیز به آن دعوت می‌شود، بهره ببریم.

مرسی دیروز طی سخنانی در اجلاس نم به موضوع فلسطین اشاره کرد و با اشاره به بیانیه وزرای خارجه عدم تعهد که اخیرا در شرم الشیخ برگزار شد، از وضعیت اسرای فلسطینی ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری مصر و رئیس سابق جنبش عدم تعهد، از آشتی ملی فلسطین حمایت و برای ادامه حمایت کشورش از این مسئله اعلام آمادگی کرد و از فلسطینی‌ها خواست تا تلاش خود را برای آشتی ملی ادامه بدهند و به اختلافات کوچک موجود بین خود توجهی نکنند و تمرکز خود را بر تحقق آرمان خود که مقاومت در برابر اشغالگری است قرار بدهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول