اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر سابق جنگ رژیم‌صهیونیستی:

اسرائیل باید از اقدام یک‌جانبه علیه ایران خودداری کند

خبرگزاری فارس: مواضع جنگ‌طلبانه نخست‌‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و تبعات شدیدی که این طرح‌ها می‌تواند برای این رژیم‌ داشته باشد، مقامات و سران سابق اسرائیل را به واکنش و مخالفت با این طرح‌ها واداشته است.

اسرائیل باید از اقدام یک‌جانبه علیه ایران خودداری کند

به گزارش فارس، «امیر پرتز» وزیر جنگ پیشین رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، به سران رژیم‌صهیونیستی توصیه کرد به دیپلماسی اجازه دهند تا به مسیر خود ادامه دهد.

پرتز در این مصاحبه بدون آنکه در مورد میزان توانایی نظامی رژیم صهیونیستی صحبتی کند، گفته است که اسرائیل هنوز برای آنکه به تحریم‌های بین‌المللی و دیپلماسی اجازه دهد که راه خود را ادامه دهند، فرصت دارد.

وی ادامه داده است که اسرائیل باید تعهد آمریکا در قبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را جدی تلقی کند.

او در پاسخ به این سوال که «آیا اسرائیل باید به ایران حمله کند؟»، پاسخ داده است: «اسرائیل باید به آمریکا و جامعه بین‌الملل اجازه دهد تا تمام تحریم‌های ممکن را انجام دهند. تحریم‌ها باید به امور مالی و سرمایه‌گذاری نیز بسط و گسترش یابد و به انرژی محدود نشود. ما باید تمام کارها را انجام دهیم، و آن وقت این آمریکا است که راه حل این مناقشه را مشخص می‌کند، حتی اگر این یک اقدام نظامی باشد. فکر می‌کنم، این واقعیت که رئیس ستاد مشترک آمریکا (مارتین دمپسی) و وزیر دفاع (لئون پانتا) در برابر دوربین‌ها حاضر شده و عنوان می‌کنند که «ما متعهد می‌شویم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نیابد»، موضوعی است که نباید ساده انگاشته شود.

پرتز که زمانی رهبری حزب کارگر اسرائیل را نیز برعهده داشته، در پاسخ به این سوال که «آیا اسرائیل اساسا می‌تواند به تنهایی به ایران حمله کند؟»، گفته است: اسرائیل باید از اینکه به تنهایی دست به چنین اقدامی بزند، خودداری کند. ما روز پس از حمله نیازمند حمایت جهان آزاد نیز هستیم.

وی همچنین گفته است که نکته مهم در این میان این نیست که آیا اسرائیل می‌تواند حمله‌ای انجام دهد یا خیر، بلکه موضوع اصلی در میزان حمایتی است که جامعه جهانی پس از چنین حمله‌ای از اسرائیل به عمل می‌آورند.

امیر پرتز در این مصاحبه در رابطه با مذاکرات سازش نیز صحبت کرده و گفته است که اکنون اسرائیل باید از موقعیتی که در اختیار دارد استفاده کرده و بر سر طرح دو دولتی، با فلسطینیان به توافق دست یابد.

او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هشدار داده است که در صورت عدم استفاده از موقعیت کنونی، امکان رسیدن به دو دولت مستقل از دست خواهد رفت.

این مقام سابق رژیم‌صهیونیستی به سران کنونی این رژیم‌ هشدار داده است که پیش‌شرط‌های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را پذیرفته و وارد مذاکرات سازش شود.

پرتز از جمله سران اسرائیلی بود که به مواضع تندورانه‌اش در قبال ایران مشهور بوده و حتی برخی وی را مهره‌ای می‌دانستند که می‌تواند اسرائیل را به سمت نابودی سوق دهد، با این وجود مواضع جنگ‌طلبانه بنیامین نتانیاهو به حدی نسنجیده به نظر می‌رسد که حتی پرتز تندرو را نیز به جمع مخالفان طرح ماجراجویی نظامی علیه ایران، افزوده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول