اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یدیعوت آحارونوت خبر داد

تلاش واشنگتن برای برگزاری نشست بین اوباما، مرسی و نتانیاهو

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که آمریکا تلاش‌های محرمانه‌ای را برای برگزاری نشست سه‌جانبه با قاهره و تل‌آویو انجام می‌دهد.

تلاش واشنگتن برای برگزاری نشست بین اوباما، مرسی و نتانیاهو

به گزارش فارس به نقل از یدیعوت آحارونوت، واشنگتن سعی دارد تا نشست سه‌ جانبه‌ای را بین «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یا «شیمون پرز» رئیس این رژیم برگزار کند.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید سعی دارد دیداری بین مرسی و نتانیاهو در جریان اجلاس سازمان ملل که ماه آینده در نیویورک برگزار خواهد شد، ترتیب دهد اما این احتمال نیز وجود دارد که این دیدار بین مرسی و پرز برگزار شود.

به نوشته این روزنامه طرف‌های آمریکایی از طریق تماس‌هایی با طرف‌های اسرائیلی برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند اما در حال حاضر موفق شدن آنها برای برگزاری این دیدار تنها به شخص رئیس جمهور مصر بستگی دارد زیرا نتانیاهو هرگز با چنین دیداری مخالفت نخواهد کرد و از طرف دیگر برگزاری چنین دیداری دستاورد بزرگی برای اوباما بوده و در مبارزات انتخاباتی وی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

«آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در راستای تقلای این رژیم برای برقراری ارتباط با «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر این بار مرسی را به سفر به قدس اشغالی به عنوان میهمان رئیس این رژیم دعوت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول