اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صالحی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

برنامه‌های «دفتر حقوق‌بشر جنبش عدم تعهد» برای انتشار گزارش سالانه نقض حقوق‌بشر در غرب

خبرگزاری فارس: علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان برنامه‌های «دفتر حقوق بشر جنبش عدم تعهد» برای انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر در غرب را تشریح کرد.

برنامه‌های «دفتر حقوق‌بشر جنبش عدم تعهد» برای انتشار گزارش سالانه نقض حقوق‌بشر در غرب

دکتر علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در مراسم افتتاح دفتر حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد تأکید کرد: این مرکز برنامه‌هایی نیز برای انتشار گزارش سالانه نقض حقوق بشر در کشورهای غربی دارد.

وی در ادامه گفت که این اقدام در مقابله با گزارش‌های بی‌اساسی است که توسط کشورهای غربی بدون هیچ اساس و منطقی منتشر می‌شود و این مرکز در نظر دارد با این اقدام از طریق جنبش عدم تعهد به عنوان بزرگترین نهاد بین‌المللی در سازمان ملل در جهان تأثیرگذاری بیشتری در این رابطه داشته باشد.

صالحی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه‌های ایران برای فراهم کردن شرایط بازدید سران شرکت‌کننده در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد برای بازدید از شهرهای مختلف ایران خبر داد و اعلام کرد که بازدید از نطنز نیز یکی از گزینه‌هاست.

وی همچنین گفت: برنامه بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران برای «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نظر گرفته شده است و بازدید وی از این مرکز در صورت تمایل شخصی ایشان طبق برنامه انجام خواهد شد.

آقای صالحی علاوه بر این گزارش‌های رسانه‌ها در کشورهای غربی مبنی براینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این نشست که امسال در تهران برگزار می‌شود بسیار کمتر از سالهای قبل بوده است، گفت: خوشبختانه نشست امسال با بیشترین حضور کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در حال برگزاری است و در برنامه‌های روزهای مختلف این نشست تنها حدود 60وزیر امور خارجه کشورهای عضو سخنرانی کرده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به تصمیم این مرکز برای بهره‌گیری از نخبگان کشور در جهت تحقق اهداف این نهاد پیشنهاد داد ایران از برخی از کشورهای تأثیرگذار جنبش عدم تعهد نیز برای تحقق هرچه بهتر اهداف این مرکز کمک بگیرد.

مرکز حقوق بشر و تنوع فرهنگی جنبش عدم تعهد دقایقی پیش با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول