اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت بد زندگی در غزه

غزه در سال 2020 قابل سکونت نخواهد بود

خبرگزاری فارس: گزارش اخیر سازمان ملل با موضوع وضعیت غزه، نشان می‌دهد که ادامه شرایط فعلی در این منطقه می‌تواند به غیرقابل سکونت شدن غزه منجر شود.

غزه در سال 2020 قابل سکونت نخواهد بود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد روز گذشته در گزارش جامع خود با موضوع وضعیت فلسطینیان، هشدار داد در صورتی که برای ارتقا وضعیت تامین آب، برق، بهداشت و مدارس غزه اقدام فوری صورت نگیرد، این منطقه تا سال 2020 دیگر قابل سکونت نخواهد بود.

«مکسول گیلارد» هماهنگ‌کننده حقوق بشر سازمان ملل دیروز در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: «اگر قرار است غزه در سال 2020 همچنان یک منطقه قابل سکونت باشد، باید اقداماتی انجام گیرد، هرچند که همین الان نیز دیر شده است».

این گزارش همچنین هشدار داده است که این منطقه که به مدت 5 سال در محاصره رژیم‌صهیونیستی قرار داشته و اکنون جمعیت 1.6 میلیون نفری دارد، در 8 سال آینده با افزایش جمعیت 500هزار نفری روبرو خواهد بود.

در حال حاضر غزه جوان‌ترین جمعیت جهان را دارد، چراکه 51درصد جمعیت آن را جوانان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند.

گیلارد در این رابطه افزوده است: لازم است تا در مورد جنبه‌های اساسی زندگی نظیر تصفیه آب، برق، تحصیل، سلامت و بهداشت و دیگر موارد، اقداماتی صورت گیرد.

سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده است که با توجه به این افزایش جمعیت، لازم است تا تعداد مدارس غزه تا سال 2020 دو برابر شود.

علاوه بر این، 800 تخت بیمارستانی نیز از دیگر نیازمندی‌هایی است که برای غزه سال 2020 پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول