اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت روان خوزستان:

مصرف طولانی شیشه سبب خودکشی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت روان مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: مصرف طولانی مدت شیشه یکی از دلایل اقدام به خودکشی است.

مصرف طولانی شیشه سبب خودکشی می‌شود

رضا دواساز ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اعتیادآور بودن شیشه، گفت: شیشه در رده متا آمفتامین‌ها بوده و یک محرک اعتیادآور بسیار قوی با تأثیرگذاری شدید بر روی سیستم عصبی است و به نام‌های کریستال و یخ نیز شهرت دارد.

وی در زمینه تأثیرات روان‌شناختی شیشه اظهار داشت: مشکلات اصلی مصرف‌کنندگان شیشه، عوارض روانی و مهم‌ترین آنها توهم، هذیان و افکار خودکشی است، علاوه بر این، مصرف طولانی مدت شیشه ممکن است باعث افسردگی و اضطراب شود.

مدیر گروه بهداشت روان مرکز بهداشت خوزستان به باورهای اشتباه در مورد مصرف شیشه اشاره کرد و ادامه داد: این نکته غلط در بین جوانان رایج شده که چون شیشه اعتیاد ندارد برای بدنسازی بسیار مفید است چرا که به نظر آنان، فعالیت بدنی فرد بعد از مصرف شیشه، زیاد شده و این فعالیت بدنی شدید و خستگی‌ناپذیری باعث لاغری و تناسب اندام وی می‌شود در حالی که این نظریه کاملا مردود و اشتباه است.

دواساز ایرانی ادامه داد: احساس کاذب ذکاوت و هوشیاری، احساس انرژی زیاد و اعتماد به نفس، پر حرفی، کم اشتهایی، احساس عدم نیاز به خواب و خوراک، افزایش تحرک، درد قفسه سینه، خشکی دهان، تهوع، استفراغ، اسهال، دردهای بدنی، تند خویی، بی‌حوصلگی، تحریک پذیری، بی‌قراری، نا‌آرامی، بدگمانی، بدبینی و سوء ظن، توهم، پرخاشگری، خشونت و آسیب به دیگران از دیگر آثار مصرف شیشه است.

وی تصریح کرد: کسانی که به طور متوالی از این ماده استفاده می‌کنند، بدنشان نسبت به مقدار مصرف قبلی تحمل پیدا می‌کند و باعث می‌شود فرد برای رسیدن به حالت قبلی، مقادیر بیشتری از آن را مصرف کند و در صورت قطع مصرف، دچار علائم ترک می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول