اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

انحلال امور تربیتی کار جریان منحرف کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انحلال معاونت پرورشی و تربیت معلم خیانت به کشور بود، گفت: جریان منحرف کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی به بهانه اقتصادی نبودن و کم کردن هزینه‌ها تربیت معلم را حذف کردند.

انحلال امور تربیتی کار جریان منحرف کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در اختتامیه همایش تخصصی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان کشور در سالن‌ همایش‌های دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد، اظهار کرد: صلاح و فساد یک جامعه در فرهنگ است و اگر پیشرفت و سربلندی در کشور داریم مدیون ارزش‌های فرهنگی حاکم بر فرهنگ اصیل کشور است و اگر کمبود و ناهنجاری وجود دارد باز هم به خاطر ضعف‌های فرهنگی است.

وی افزود: تاثیرگذارترین فرد در حوزه فرهنگ معلم است و براساس برخی نظریه‌‌ها تربیت نافذ و اصیل در مدارس و توسط معلم صورت می‌گیرد.

سردار نقدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه معلم تصریح کرد: براساس گفته ایشان اگر معلمی خوب، صحیح و با تدبیر عمل کند همه مشکلات جامعه حل می‌شود، خیر و شر یک جامعه به فرهنگ بستگی دارد و عنصر اصلی فرهنگ در تربیت و معلم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ادغام بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی اشتباه بود، تصریح کرد: با این ادغام باعث ایجاد غفلت در بسیج فرهنگیان شدیم اما دشمن غفلت نکرد و کاری را که باید می‌کرد، انجام داد.

وی افزود: امام خمینی (ره)‌ فرموده بودند که دشمن برای ما برنامه بلندمدت دارد و برنامه بلندمدت آنها مربوط به تمرکز بر مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ‌ها بود.

سردار نقدی با اشاره به انحلال معاونت پرورشی و دانشگاه تربیت معلم در آموزش و پرورش تاکید کرد: دشمن کالاهای حساس ما را در فرهنگ از بین برد و این نفوذی‌های آمریکا و صهیونیست بودند که امور تربیتی و تربیت معلم را تعطیل کردند.

تربیت آن‌قدر بی‌ارزش نبود که تربیت معلم را تعطیل کنیم

وی افزود: نمی‌شود به صرف داشتن یک سری دانش‌های فردی و داشتن مدارک دانشگاهی تربیت یک نسل را به افراد سپرد، تربیت آن‌قدر بی‌ارزش نبود که تربیت معلم را تعطیل کنیم و این خیانت به کشور بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف را ضروری خواند و تاکید کرد: کشور پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است، به نحوی که در سال 1357 در رتبه 58 در اقتصاد دنیا بودیم اما امروز به اعتراف مراکز بین‌المللی رتبه 17 اقتصاد دنیا هستیم، هم‌چنین در فرهنگ با وجود هجمه عظیم دشمن ملت ما توانسته است فرهنگ اصیل خود را حفظ کند.

سردار نقدی گفت:‌ ما گوهری در اختیار داریم به نام اسلام که اگر از آن استفاده می‌کردیم اکنون رتبه اول را در دنیا داشتیم اما همین ضربه‌ها و خیانت‌ها ما را عقب انداخت، اگر ما بسیج هوشمندی داشتیم نباید اجازه می‌دادیم این اتفاق بیافتد و در مقابل تعطیلی معاونت پرورشی و تربیت معلم مقاومت جدی شکل می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ جریان منحرف کارگزاران و مدعیان اصلاح‌طلبی به بهانه اقتصادی نبودن و کم کردن هزینه‌ها تربیت معلم را حذف کردند اما اکنون باید هزینه بیشتری برای زندان‌ها بپرهیزیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همین اقتصادی که به بهانه آن، تربیت معلم را تعطیل کردند نیاز به فرهنگ دارد، علت اصلی مشکلات امروز کشور فرهنگ است.

مشکل اقتصاد ما فرهنگی است

سردار نقدی به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: زمانی که بانک مرکزی اعلام کرد سکه می‌فروشد ظرف 40 روز 10 میلیون قطعه سکه فروخته شد، با این حال برای انجام خیلی از پروژه‌ها اعلام می‌کنیم که نقدینگی کم داریم، این نشان می‌دهد که مشکل اقتصاد ما فرهنگی است.

وی افزود: اگر با کار فرهنگی به افراد یاد داده باشیم براساس آیات قرآن کسی که طلا و نقره می‌اندوزد و در راه خدا انفاق نمی‌کند عذاب الهی در انتظارش است، دیگر کسی ثروتش را تبدیل به طلا و نقره نمی‌کند، ما در اقتصاد نیاز به کار فرهنگی داریم.

سردار نقدی تصریح کرد:‌ امروز ارزش‌ها در حوزه اقتصاد عوض شده، با اینکه پیامبر اسلام (ص) دست کارگری را که پینه بسته بود، بوسیدند و فرمودند که این دست آتش دوزخ را نخواهد دید، اما امروز پشت میزنشینی فرهنگ شده است و همه برای استخدام صف کشیده‌اند، حتی دیگر در روستاها نیز هیچ کس به پرورش مرغ نمی‌پردازد و ما مجبوریم برای پرورش صنعتی 7 میلیون تن کنجاله از خارج وارد کنیم.

وی افزود:‌ امروز دیگر کار و تولید ارزش نیست و درآمدهای بی‌حد و حصر یک شبه ارزش شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول