اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار صفوی:

هدف دشمن تسلیم شدن ایران در برابر سلیقه سیاسی آنها است

خبرگزاری فارس: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: تحریم‌ها جنگ است و دشمنان به دنبال این هدف هستند که ایران را تسلیم سلیقه سیاسی خود کنند.

هدف دشمن تسلیم شدن ایران در برابر سلیقه سیاسی آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سیدیحیی رحیم‌صفوی دقایقی پیش در دوره آموزشی تشکیلاتی شهید رجب بیگی ویژه مسئولان و اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویان سراسر کشور که در دانشکده ادبیات فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تشریح و بیان جزئیات مراحل و عملیات‌های جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در سراسر جهان نظام ایدئولوژیک همواره با خطر‌هایی چون جنگ نرم، تهدید، فشارها و ... مواجه هستند لذا در این راستا همواره باید آمادگی در مقابل جنگ‌ها را داشته باشند و روحیه جهادی و مقاومت ملت‌های خود را تقویت کنند.

وی افزود: برخی هنوز هم می‌گویند که ایران جنگ را آغاز کرده در صورتی که ما جنگ را شروع نکردیم بلکه دفاع کردیم، شاید این قشر جوانی که امروز می‌گویند ما جنگ را شروع کردیم باید بیشتر نسبت به جنگ آگاهی داشته باشند.

صفوی ادامه داد: در اول انقلاب جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود اما در حال حاضر 76 میلیون نفر جمعیت داریم یعنی 51 درصد از کشور زیر 30 سال هستند و خیلی از جزئیات دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به خوبی با خبر نیستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حضرت امام در دفاع مقدس این بود که ساختار جدید و ظرفیت جدید را ایجاد کردم که آن ساختار جدید همان اعزام جوانان و نیروهای داوطلب جوان به جبهه‌ها بود.

وی با بیان اینکه هنر امام ساختارسازی بود، تصریح کرد: اگر نبود این ساختار جدید ما در جنگ برنده نمی‌شدیم اما، باید توجه داشت ساختار جدیدی دیگر نیز به عنوان سپاه هم در آن زمان ایجاد شد تا با قدرت بیشتری به دفاع از کشور بپردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز آنها جنگ سیاسی، اقتصادی را علیه کشور آغاز کردند، به واقع تحریم‌ها جنگ است و دشمنان به دنبال این هدف هستند که ایران را تسلیم سلیقه سیاسی خود کنند بنابراین برای عبور از این تحریم‌ها و فشارها باید از ظرفیت جدیدی استفاده کنیم که این ظرفیت جدید نیز همان جوانان هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اهداف کلی جنگ‌های دنیا اذعان داشت: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر دولت یا هر حکومت بقای ملی، حفظ منافع و مصالح در زمین ملی و ارزش‌ها است که این مهم بر اثر جنگ و تهدیدات نظامی به مخاطره می‌افتد.

رحیم‌صفوی افزود: جنگ‌ها را رهبران سیاسی شروع کرده و رهبران سیاسی ختم می‌کنند، همان گونه که در جنگ تحمیلی نیز صدام با اهداف خاصی جنگ را آغاز و امام (ره) نیز جنگ را با پذیرفتن قطعنامه تمام کرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف جنگ تحمیل اراده سیاسی یک دولت به دولت دیگر است، جنگ‌ها سبب اشغال سرزمین و از بین رفتن هویت ملی می‌شوند و حتی ممکن است منجر به سقوط نظام سیاسی کشور شوند.

وی درباره اهداف تجاوز عراق به جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها به دنبال اهداف حداقلی و حداکثری بودند، حداقل هدف عراق لغو قرارداد 1975 الجزایر بود که خواهان تسلط کامل بر اروند بودند و حداکثر هدف آنها نیز سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی، جداسازی خوزستان و تسلط بر منابع نفتی ایران را از دیگر اهداف عراق در تجاوز به ایران عنوان کرد و یادآور شد: جبران ضعف ژئوپلتیک عراق و دسترسی به ساحل مناسب در شمال خلیج فارس در راستای احداث بندر و صادرات و واردات و حضور قدرت نظامی دریایی در خلیج فارس و هم‌چنین از بین بردن منابع اقتصادی و انسانی ایران و کاهش ظرفیت انقلاب اسلامی ایران نیز از دیگر اهداف عراق در تجاوز به ایران است.

رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران سرکوب شیعیان عراق به بهانه حمایت از ایران و کسب رهبری اعراب خلیج فارس نیز از دیگر این اهداف محسوب می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که چرا پس از فتح خرمشهر باز هم جنگ ادامه پیدا کرد، اظهار داشت: تا زمان آزادسازی خرمشهر هیچ نهاد بین‌المللی همانند سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل متحد ساز و کاری را مبنی بر اینکه اگر ایران آتش‌بس را بپذیرد عراق نیز مجدداً حمله نکند وجود نداشت و هیچ تضمینی مبنی بر حمله مجدد عراق به ایران نبود، البته شاهد بودیم که آخر جنگ نیز پس از پذیرفتن قطعنامه مجدداً صدام به خرمشهر حمله کرد.

وی ادامه داد: بنابراین در راستای تنبیه متجاوز و در راستای صلح پایدار ما عملیات رمضان را با ورود به کشور عراق انجام دادیم تا بدین گونه دشمن را در کشور خود و در سرزمین خودش شکست داده و تنبیه کنیم.

صفوی با اشاره به دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام اظهار داشت: در آن زمان شرایط به گونه‌ای رقم خورد که مجموع این شرایط امام را به این تکلیف رساند که قطعنامه را بپذیرند.

رحیم‌صفوی در خاتمه با تاکید بر تبعیت از ولایت‌فقیه خاطرنشان کرد: در زمان غیبت کبری ولی‌فقیه نایب امام زمان است پس ما وظیفه داریم که از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم چرا که در سربازی مسیر امام زمان از مسیر سربازی نایب امام زمان و ولایت‌فقیه و تبعیت از ولی‌فقیه و ولی‌امر مسلمین می‌گذرد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول