اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قدردانی حماس از تصمیم قاهره برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح

خبرگزاری فارس: جنبش حماس از تصمیم دولت مصر برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح در مرزهای نوار غزه با مصر طی هفته جاری قدردانی کرد.

قدردانی حماس از تصمیم قاهره برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح

به گزارش فارس، «سامی ابو زهری» سخنگوی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «ما از تصمیم مصر برای بازگشایی کامل گذرگاه رفح تمجید کرده و آنرا نشانه‌ای از صداقت مقامات مصری در قبال ملت فلسطین و به ویژه ساکنان باریکه غزه می دانیم.»

ابو زهری تصریح کرد این تصمیم نشانگر پایبندی دکتر «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر به وعده‌های خود مبنی بر ایجاد تسهیلات در گذرگاه رفح است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت کشور و امنیت ملی فلسطین از بازگشایی دائمی گذرگاه رفح در مرزهای نوار غزه با مصر از امروز یکشنبه خبر داده بود.

مهندس «ایهاب الغصین» گفت که دولت مصر از تصمیم خود برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح طی هفته جاری و از امروز یکشنبه خبر داده است.

دو روز پیش معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اقدام مسئولان مصری در استمرار تعطیلی گذرگاه مرزی رفح و عدم ازسرگیری فعالیت طبیعی این گذرگاه به شدت انتقاد کرد.

«زیاد النخاله» افزود: عدم ازسرگیری فعالیت گذرگاه رفح مجازات گروهی به دلیل گناهی است که این ملت مرتکب نشده است و ما از مصر برادر می‌خواهیم که تدابیر لازم را برای از سرگیری فوری فعالیت این گذرگاه اتخاذ کند زیرا تداوم تعطیلی این گذرگاه و عدم ازسرگیری فعالیت طبیعی آن اقدامی غیرقابل قبول و توجیه‌ناپذیر است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول