اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس»

«رامنی» مواضع جنگ طلبانه خود در قبال ایران و سوریه را تکرار کرد

خبرگزاری فارس: رقیب جمهوریخواه اوباما در انتخابات آمریکا، در ارائه مواضع خود در قبال ایران و سوریه در صورت شکست اوباما،‌ برای اقدام نظامی علیه ایران و سوریه اعلام آمادگی کرد.

«رامنی» مواضع جنگ طلبانه خود در قبال ایران و سوریه را تکرار کرد

به گزارش فارس، «میت رامنی» فرماندار سابق ایالت «ماساچوست» و رقیب جمهوریخواه «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» به اعلام مواضع خود در قبال ایران و سوریه در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر آمریکا پرداخت که در ادامه ارائه می‌گردد:

رقیب جمهوریخواه اوباما در پاسخ به این سوال که آیا از دید او ارزش دارد که از طریق جنگ برنامه هسته ای ایران متوقف شود یا خیر، ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد و مدعی شد: ما قطعا مجبوریم که تمام گزینه هایی را که داریم، حفظ کنیم؛ اما ایران در حال هسته ای شدن و احتمالا تامین مواد شکافت پذیر برای حزب الله و یا سایر گروه هایی است که با کشور ایران در ارتباط هستند.

رامنی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: احتمال اینکه این گروه ها مواد شکافت پذیر را به قاره ما و حتی آمریکا بیاورند، «غیر قابل قبول» است؛ تردیدی در این دیدگاه من مبنی بر اینکه ما می توانیم تمام فشار را بر نظام ایران وارد کنیم، وجود ندارد اما آنها (ایرانی ها) نیز باید بدانند که گزینه نظامی، گزینه ای است که اگر آنها در راستای منصرف شدن از مسیر اتمی شدن اقدام نکنند، ما آن را بررسی خواهیم کرد.

فرماندار سابق ماساچوست در پاسخ به این سوال خبرنگار «سی بی اس» مبنی بر اینکه آیا دولت رامنی اجازه می دهد ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند یا خیر، گفت: برای این کشور (آمریکا) غیر قابل قبول است که ایران هسته ای شود و سلاح هسته ای داشته باشد.

چنین اظهارات ضد ایرانی رامنی در حالی مطرح شده اند که ایران مکررا با رد ادعای غرب مبنی بر نظامی بودن اهداف هسته ای اش، ضمن تاکید بر اینکه اهداف صرفا مسالمت آمیز هسته ای دارد،‌ اعلام کرده است که به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان «ان پی تی» حق دستیابی به فناوری های صلح آمیز هسته ای را برای خود قائل است و به هیچ عنوان از آنها صرف نظر نخواهد کرد.

* تکرار ادعاهای جنگ طلبانه «اوباما» علیه سوریه، این بار از زبان «رامنی»

رامنی در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که آیا او نظامیان زمینی آمریکا را برای تامین امنیت تسلیحات شیمیایی بدون کنترل این کشور اعزام خواهد کرد یا خیر، به تکرار ادعاهای تهدید آمیز و ضد سوری اوباما درباره اقدام نظامی یک جانبه علیه سوریه پرداخت و مدعی شد: من فکر می کنم که ما باید علاوه بر این برای اتخاذ هرگونه اقدامی که ضروری است و تضمین می کند که هیچ نوع سلاح کشتار جمعی در دست تروریست ها نمی افتد، آمادگی داشته باشیم.

رامنی ادامه داد: این اقدام می تواند نیازمند نظامیان ما و یا اقدامات دیگر از سوی دوستان و متحدان ما باشد؛‌ ترکیه و عربستان سعودی به خوبی در موضوع سوریه مشغول هستند اما ما نیز باید گزینه ای را برای حفاظت از خودمان و دوستانمان در مقابل تسلیحات کشتار جمعی حفظ کنیم.

رقیب جمهوریخواه اوباما در ادامه به پاسخ به این سوال پرداخت که تسلیحات شیمیایی سوریه چه خطری در پی دارد؛‌ او مدعی شد: طیف گسترده ای از تهدیدات بالقوه وجود دارد اما صراحتا باید گفت که نگرانی این است که برخی گروه های تروریستی قابلیت انجام یک کشتار جمعی را بدست بیاورند و بنابراین، آمریکا باید آمادگی مقابله با این کشتار چه در سوریه و چه در هر جای دیگری از جهان را داشته باشد.

ادعای مقامات آمریکایی و از جمله رامنی درباره تهدیدات ناشی از تسلیحات شیمیایی در سوریه در شرایطی گزارش می شوند که مقامات سوریه با تاکید بر اینکه این کشور هیچ گاه از تسلیحات شیمیایی در بحران این کشور استفاده نکرده و نخواهد کرد، اعلام کرده اند که هرگونه فضاسازی ضد سوری مبنی بر تهدید تسلیحات شیمیایی در این کشور، مقدمه چینی برای زمانی است که تروریست ها در سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم استفاده کنند و بار دیگر جنایات ضد بشری خود را به ارتش این کشور نسبت دهند و به این ترتیب بهانه برای مداخله نظامی در سوریه را فراهم کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول