اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی مطرح کرد

جمع‌آوری حدود 8 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی گفت: تاکنون کشاورزان و دامداران این استان هفت میلیارد و 839 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

جمع‌آوری حدود 8 میلیارد ریال زکات در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت محصولات تاکنون این میزان زکات در استان جمع آوری شده است که 30 درصد آن صرف امور فرهنگی، تأمین مسکن و طرح معیشتی مددجویان این نهاد می‌شود.

وی افزود: 70 درصد از زکات جمع‌آوری شده نیز برای پروژه‌های پیشنهادی اهالی مانند احداث حسینیه، پل و معابر عمومی در روستاها هزینه می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه علاوه بر زکات جمع‌آوری شده، کمیته امداد نیز معادل 30 درصد زکات هر روستا را در همان منطقه زکات‌دهنده هزینه می‌کند، گفت: سال گذشته 115 پروژه عمرانی در روستاها از محل زکات احداث شد.

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی و مدیرکل کمیته امداد استان، تهیه بروشور، بنر، پارچه تبلیغاتی و همچنین برگزاری همایش و تجلیل از عاملان زکات را از جمله برنامه‌های تبلیغاتی امسال در بحث زکات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: توزیع کیسه در بین کشاورزان برای جمع‌آوری زکات، ملاقات چهره به چهره با کشاورزان و گفتگو با آنان، تشکیل شورای زکات در روستاها با همکاری خود روستاییان و تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی درباره این فریضه الهی از دیگر برنامه‌های تبلیغی و ترویجی احیای سنت حسنه زکات است.

حسین‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 107 روحانی مبلغ در روستاهای استان در حال فعالیت هستند، افزود: 827 نفر از خود کشاورزان و روستاییان نیز به عنوان عامل زکات در بحث جمع‌آوری، تبلیغ و ترویج این واجب الهی با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در روستاهای سطح استان شورای زکات تشکیل شد، تصریح کرد: این شورا در 235 روستای استان تشکیل و فعالیت می‌کند.

دبیر شورای زکات خراسان‌شمالی، زکات واقعی استان را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تبلیغات گسترده‌ای که در این زمینه از سوی کمیته امداد صورت می‌گیرد کشاورزان و دامداران به این فریضه عمل کنند تا مشکلات بسیاری از نیازمندان و مستمندان نیز حل شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول