اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سرپرست فدراسیون تیراندازی باکمان‌:

مربیان ‌تیم ملی تیر‌و‌کمان مدرک مربیگری نداشتند/ ادله لازم به فدراسیون جهانی ارسال شد‌

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون تیراندازی باکمان گفت: ادله لازم برای فدراسیون جهانی را ارسال کرده‎ایم و خودم مجمع فدراسیون را برگزار می‌کنم.

مربیان ‌تیم ملی تیر‌و‌کمان مدرک مربیگری نداشتند/ ادله لازم به فدراسیون جهانی ارسال شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی شجاعی ‌در یک نشست خبری در هتل ثامن مشهد در خصوص درخواست فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان برای برگزاری مجمع این فدراسیون توسط رئیس سابق این فدراسیون تصریح کرد: از زمانی که به فدراسیون تیراندازی با کمان آمده‎ام با فدراسیون جهانی تعامل خوبی داشتم و چند اعزام بین‎المللی نیز داشته‎ایم و مشکلی با این فدراسیون ندارم و ادله لازم برای قانع کردن فدراسیون جهانی برای برگزاری مجمع بر‌اساس قوانین ایران به این فدراسیون از طریق کمیته ملی المپیک ارسال شده است.

وی افزود: رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با کمان اخراج نشده است بلکه دوران 4 ساله ریاستش تمام شده بود ضمن اینکه بر اساس قوانین کشور ما او بازنشسته بوده و دیگر نمی‎توانسته رئیس فدراسیون باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای فدراسیون تیراندازی با کمان پس از تغییرات در راس آن رخ داد، تصریح کرد: این هجمه‎ها از قبل برنامه‌ریزی شده بود تا در آستانه المپیک ورزش ایران ضربه بخورد و متاسفانه عده‎ای هم بر روی این موج سواری کردند.

سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان در ادامه در پاسخ به این سئوال که برگزاری نشست با روسای هیئت‎های استانی در آستانه برگزاری انتخابات این فدراسیون باعث ایجاد شائبه‎هایی می‎شود گفت: این دومین نشست من با روسای هیئت‎های استانی است و هیچ ربطی به انتخابات فدراسیون ندارد و در آن هیچ صحبت انتخاباتی نکرده‏ایم و اصلا هم به دنبال جمع‎آوری رای نیستم.

وی افزود: در تلاشم تا سیستم بسته فدراسیون را باز کنم، به همین دلیل روسای هیئت‎های استان‎ها را در تصمیم‏گیری‎ها دخیل کرده‎ام و آنها در کمیته‎های فدراسیون عضو هستند و در همه تصمیمات مشارکت دارند.

وی ادامه داد: من اعتقاد ندارم که مثل گذشته همه چیز در یک گروه بسته تصمیم‏گیری شود و مشکلات من با مسئولان قبلی فدراسیون هم ناشی از این است که می‎خواهم همه را در تصمیمات مشارکت دهم.

شجاعی با بیان اینکه اگر دنبال رای جمع کردن باشم، شأنم زیر سئوال می‎رود، تاکید کرد: من برای کار کردن آمده‎ام و ماندنم در فدراسیون اینقدر ارزش ندارد که بخواهم برایش به یک نفر رو بزنم؛ فدراسیون برای من هیچ چیز ندارد بلکه کارش نیز سخت است و در مکان‎هایی بهتر و راحت‎تر هم می‎توان مدیریت کرد.

وی افزود: از وقتی که به تیراندازی با کمان آمده‎ام یک ثانیه آرامش نداشتم، من تصورم این بود که فدراسیون هیچ چیز ندارد اما اشتباه می‎کردم و متوجه شدم افرادی با این فدراسیون زندگی می‎کردند و حالا که کار از آنها گرفته شده است انگار که زندگی آنها گرفته شده است و هر کاری می‎کنند که بازگردند.

وی ادامه داد: برای آمدن دست پا نزدم، برای ماندن هم دست و پا نمی‎زنم، اما عده‎ای پس از اینکه از فدراسیون رفتند همه چیز را به آتش کشیدند، اسنادی را از فدراسیون خارج کردند، پیامک زدند، تهدید کردند، شکایت هم کردند.

سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان درباره برخورد با دو تیر‌انداز کشورمان در مسابقات المپیک تصریح کرد: به غیر از درصد کمی از افرادی که در تیم ملی بودند، از سایر افراد حاضر در تیم‎های ملی شکایت‎های زیادی هم به دست ما و هم به وزارت ورزش رسیده است اما من بنای از بین بردن همه چیز را ندارم.

وی افزود: تا قبل از المپیک سعی کردم با سعه صدر و نصیحت این افراد را آرام کنم تا به ورزش کشور ضربه نخورد اما حالا براساس شکایاتی که رسیده است، کمیته انضباطی فدراسیون با خاطیان برابر قانون برخورد می‎کند.

شجاعی با بیان اینکه مربیان کره‎ای تیم ملی شایستگی مربی‎گری تیم ملی ایران را نداشتند تصریح کرد: این مربیان هنگامی که سرمربی تیم ملی ما شدند هیچ مدرک مربیگری و هیچ سابقه‏ای نداشتند و در طول هشت سالی که در ایران بودند مدارک مربیگری خود را در تیم ملی ایران اخذ کردند.

وی افزود: این دو نفر در ماه مجموعا 13 هزار دلار حقوق دریافت می‎کردند و اجازه ندادند هیچ کس دیگر کنار آنها رشد کند و نتیجه هشت سال مربیگری آنان حذف ورزشکاران ما در مراحل مقدماتی مسابقات جهانی و المپیک بود و امروز تیراندازی ما هیچ داشته‎ای ندارد و تمام توان و بضاعت ما همین است که در المپیک دیدیم.

وی ادامه داد: زمانی که به فدراسیون آمدم 103 نفر پرسنل داشت که اکثر آنها هیچ رده شغلی تعریف شده‎ای نداشتند و امروز با تعدیلی که انجام دادیم، 65 نفر در فدراسیون کار می‎کنند؛ این تعدیل تعطیلی کار نبود، پرسنل فدراسیون در سال نیم میلیارد تومان حقوق دریافت می‏کردند.

شجاعی درباره زمان برگزاری مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان نیز گفت: تا 15 شهریورماه ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون ادامه خواهد داشت و ما آماده‏ایم که در مهرماه مجمع را برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان درباره وضعیت این رشته در خراسان رضوی نیز گفت: متاسفانه در فدراسیون قبلی هیچ شاخص و هیچ رتبه‎بندی برای هیئت‎های استانی نبود و ما اطلاعی از وضعیت هیئت‎های استانی نداریم اما با توجه به ظرفیت‎هایی که در این استان وجود دارد و مدیریت رئیس هیئت خراسان رضوی, آینده درخشانی را برای این استان پیش بینی می‎کنم.

انتهای پیام/ش10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول