اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان:

همایش عالمان بزرگ دینی دلفان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: همایش عالمان بزرگ دینی دلفان 22 شهریور در دلفان برگزار می‌شود.

همایش عالمان بزرگ دینی دلفان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام محمد تقی صرفی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای اداری در دلفان با اشاره به اینکه در 22 شهریورماه شهرستان دلفان شاهد یک رویداد فرهنگی است، گفت: همایش بزرگداشت عالمان بزرگ دینی این شهرستان با حضور شخصیت‌های ملی کشور در راستای شناساندن آنها و در راس آن شناساندن آیت الله فرج الله کاظمی موموندی و حجت‌الاسلام حیدری، موسوی و جهانگیری برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه تاکنون برای معرفی این عزیزان که نقش مهمی را در تبلیغ دین و آگاهی مردم داشته‌اند اقدام عملی صورت نگرفته است، اظهار امیدواری کرد: از مسئولان و مردم ولایت‌مدار این شهرستان انتظار می‌رود جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این همایش حضور پرشوری را داشته باشند.

وی همچنین به حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم دولت و بانک‌ها با در نظر گرفتن محرومیت منطقه تلاش در جذب سرمایه‌گذاران جهت ایجاد و ساخت کارخانه‌جات و دیگر طرح‌هایی که می‌تواند نقشی در اشتغال‌زائی جوانان این شهرستان داشته باشد، تلاش کنند.

امام جمعه دلفان همچنین با انتقاد از وضعیت پرداخت وام ازدواج توسط بعضی از بانک‌های شهرستان افزود: به جز بانک ملی و سپه مابقی بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج به جوانان ممانعت می‌کنند که این اقدام نادرستی است و امیدواریم مسئولان نسبت به رفع این موضوع اقدام کنند.

صرفی‌پور افزود: در این زمینه با مسئولان بانک‌های شهرستان جلسه‌ای داشته‌ایم که علت پرداخت نکردن وام را دستور سرپرستی بانک‌های استان ذکر کردند.

وی اظهار داشت: در این خصوص ما نیز مکاتباتی را با استاندار داشته‌ایم که نسبت به رفع موانع و تذکر به بعضی از سرپرستان بانک‌ها اقدام کنند.

امام جمعه دلفان همچنین با انتقاد از کندی روند ساخت مصلی شهرستان دلفان، اظهار داشت: متأسفانه این طرح به حالت تعطیل درآمده و پیمانکار آن هیچ اقدامی برای پیش‌برد آن انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به حضور پرشور نمازگزاران این شهرستان افزود: این خیلی نگران کننده است که مسئولان نسبت به معرفی پیمانکاران نالایق که اموال بیت‌المال را هدر می‌دهند و موجب نارضایتی مردم می‌شود، بی‌اعتنا هستند و باید مسئولان هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی یک پیمانکار قوی و فعال اقدام کنند.

در ادامه سرپرست فرمانداری دلفان گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم است.

رضا دریکوند افزود: شهیدان رجایی و باهنر دو الگوی تمام عیار در عرصه‌های مختلف هستند که توانستند با تاسی از کلام وحی، مکتب اهل بیت(ع)، روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارایه کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته دولت 72 طرح در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: بیش از 90 میلیارد ریال اعتبار برای این تعداد طرح هزینه شده است.

دریکوند با اشاره به اینکه با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها برای 656 نفر از افراد جویای کار در این شهرستان شغل ایجاد می‌شود، اظهار داشت: اکثر این طرح‌ها در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، کشاورزی، مسکن، راه و ترابری، برق رسانی، بهداشتی درمانی و خدماتی است.

وی عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دلفان برای خدمات‌رسانی به مردم را خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد: با وحدت، همدلی و انسجامی که در این شهرستان وجود دارد، شاهد درخشش و آبادانی بیشتر این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ل10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول